در نیمه نخست سال
مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: عملیات امداد و نجات این سازمان در نیمه نخست سال جاری با ۶ هزار و ۸۵۳ ماموریت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۹۹۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ 29 September 2021

آتشپاد محسن گلابی افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۲۰۱ هزار و ۵۳۰ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار و به انجام ۲ هزار و ۵۹۰ عملیات اطفای حریق و ۴ هزار و ۲۶۳ عملیات مربوط به حادثه و خدمات ایمنی منجر شد.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان توسط نیروهای آتش‌نشانی نجات یافتند اظهارداشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان همچنین درباره آمار فوتی‌های مربوط به حوادثی که آتش‌نشانی در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در آن حضور داشت بیان کرد: در این مدت ۶۳ نفر جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۹ با ۴۳ فوتی افزایش۴۷ درصدی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری یکهزار و ۲۰۶ استقرار خودروی اطفائیه در اماکن شلوغ و نقاط پرتردد مانند چهارراه‌ها، میدان‌ها و حسینیه‌ها داشتیم که نسبت به سال گذشته با ۷۹۹ استقرار، رشد ۵۱ درصدی داشته است.

آتشپاد گلابی خاطرنشان کرد: تعداد گشت ایمنی نیز با ۲ هزار و ۴۲۴ مورد در سال جاری، ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بخشی از افزایش آمار ماموریت‌های آتش‌نشانی را به دلیل قطعی برق در تابستان امسال و گرفتار شدن شهروندان در آسانسور ساختمان‌ها دانست و گفت: متوسط زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حوادث از ۳ دقیقه و ۵۳ ثانیه در سال ۹۹ به ۳ دقیقه و ۴۴ ثانیه در سال جاری رسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان اضافه کرد: این کاهش ۹ ثانیه ای زمان رسیدن به حادثه، زمان بسیار خوبی است و در کاهش خسارات جانی و مالی در حوادث رخ داده موثر بوده است.

وی درباره تجهیزات سازمان آتش‌نشانی برای عملیات در ساختمان‌های مرتفع نیز افزود: با بهره‌گیری از چهار دستگاه نردبان ۶۲، ۴۵ و ۴۰ متری و استفاده از روش‌های نظیر راپل و آسانسور و تونل نجات، تاکنون برای امداد و نجات در ساختمان‌های بلند مرتبه مشکلی نداشته‌ایم.

آتشپاد گلابی همچنین تصریح کرد: ۷۱۶ نیروی آتش‌نشان در ۲۶ ایستگاه آتش‌نشانی سطح شهر اصفهان فعالیت دارند و تا یک ماه آینده به ۲۷ ایستگاه افزایش خواهد یافت.

وی درباره به‌کارگیری نیروی آتش‌نشان زن نیز یادآورشد: به تهران اعلام کردیم آتش‌نشان زن برای برخی از عملیات‌ نیاز است اما هنوز برنامه‌ای برای جذب این قشر در سازمان آتش‌نشانی اصفهان وجود ندارد و مجوز آن از تهران باید صادر شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان همچنین به شهادت عزیرالله اکبری نیروی عملیاتی این سازمان در سال گذشته اشاره کرد و یاد او را گرامی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار