مدیرکل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد
شریفی همچنین از کنترل کامل این بیماری خبر داد و تاکید کرد که بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) جز بیماری‌های مشترک حیوان و انسان نیست و مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند
کد خبر: ۹۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 21 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: علی اصغر شریفی مدیر کل دامپزشکی استان البرز امروز در یک نشست خبری به تشریح آخرین جزییات مقابله و مهار بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این استان پرداخت.

در تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه اعلام شد که تعدادی کل و بز کوهی در منطقه شکار ممنوع شهرستان طالقان تلف شدند که پس از انجام آزمایش های تخصصی، علت این امر شیوع بیماری طاعون بز (PPR) عنوان شد.
در روزهای اخیر آمارهایی مبنی بر تلف شدن تعدادی نشخوار کننده کوچک از سوی مراجع مختلف اعلام شده است.
همچنین مدیریت بحران استانداری البرز نیز با تشکیل جلسه ای، اقدامات لازم برای مقابله با شیوع این بیماری حیوانی انجام داده است.
درهمین ارتباط مدیر کل دامپزشکی استان البرز امروز در یک نشست خبری از افزایش تعداد دام های تلف شده بر اثر این بیماری خبر داد و گفت: تا این لحظه لاشه 43 کل و بز کوهی در استان البرز کشف شده است.
پیش از این 41 راس حیوان به دلیل ابتلا به این بیماری تلف شده بودند.
شریفی همچنین از کنترل کامل این بیماری خبر داد و تاکید کرد که بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (
PPR) جز بیماری‌های مشترک حیوان و انسان نیست و مردم هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند و مطمئن باشند که تمام دام و گوشت‌های سفید و قرمز عرضه شده در مراکز عرضه دارای مجوز از نظر بهداشتی مورد تأیید است.
وی همچنین به اقدامات انجام شده برای عرضه دام بهداشتی و ذبح شرعی ویژه عید سعید قربان پرداخت و گفت: با توجه به افزایش تقاضا در آستانه این عید سعید و فرخنده دامپزشکی استان البرز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده است.
این مسئول اظهار داشت: در این راستا تعداد 28 مرکز عرضه دام بهداشتی در نقاط مختلف استان البرز راه‌اندازی شده که از این تعداد 18 مرکز در شهرستان‌های کرج و فردیس پنج مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، دو مرکز در شهرستان نظر‌آباد، دو مرکز در شهرستان طالقان و یک مرکز در شهرستان اشتهارد است.
شریفی گفت: همچنین 10 اکیپ سیار و 28 اکیپ ثابت عرضه و ذبح بهداشتی و شرعی دام نیز در روز عید سعید قربان در نقاط مختلف استان البرز فعال می‌شود.
شریفی تصریح کرد: با توجه به ضرورت ذبح شرعی دام و همچنین رعایت نکات بهداشتی لازم است که شهروندان برای انجام قربانی حتما از مراکز مجاز و دارای صلاحیت خرید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار