مدیر کل دامپزشکی استان البرز از تولید سالانه بیش از ۸۶ هزار تخم مرغ در البرز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ 21 May 2024

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا رفیعی‌پور در حاشیه بازدید یک واحد تولیدی دام و طیور در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: بیش از 86 هزار تخم مرغ سالانه در استان البرز  تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون 300هزار تن تخم مرغ در کل کشور تولید می شود، افزود: قرار است طبق برنامه ریزی های انجام شده از برخی مسیرهای تولید غذای مردم بازدید و از فعالیت‌های سرمایه گذاری و فضای تولیدی این فعالان عرصه صنعت بازدید کرده و با چرخه تولید تخم مرغ و فعالان آن آشنا شویم.

مدیرکل دامپزشکی البرز عنوان کرد: مجموعه مرغ تخمگذار این شرکت تولیدی با بیش از 400 قطعه مرغ تخم گذار از جمله واحدهای نمونه استان و کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: دامپزشکی به دنبال تامین و تضمین غذای مردم بوده و تولید و چگونگی آن و تامین سلامت غذای مردم و ورود به بازارهای جهانی و پیمان‌های منطقه‌ای نیاز  به الزامات منطقه ای و  شرایط صادرات دارد.

رفیعی پور بیان کرد: ایران در این حوزه رتبه ششم در کشور را دارد و باید تولید و عرضه تخم مرغ‌ها در بازارهای جهانی جایگاهی برای خود ایجاد کند که این امر خوشبختانه میسر شده است.

وی با توجه به اینکه در این رابطه  زیرساختهایی  در استان  ایجاد شده است، گفت:  امروز در دل سرمایه گذاری 1500 میلیاردی مردمی هستیم.

این مسئول افزود: در سال جهش تولید و مشارکت مردم، مصمم و مسئول هستیم به دنبال حمایت و مشوق سرمایه گذاران و تسهیل امور آنان  باید باشند.

رفیعی پور با اشاره به مجموعه مرغ تخمگذار گفت: این مجموعه با تکنولوژی بالا و تولید روزانه 17 تن محصول و با ظرفیت 30 تن  با دو نفر کارگر خدمات ارزنده ای به  استان ارائه می‌‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: در حوزه فرآورده‌های خام باید زیر ساخت‌های مناسبی ایجاد شود، زیرا انتقال تکنولوژی به صورت بومی سازی مطرح است .

وی با بیان اینکه صنعت مرغ کشور دارای  70 سال سابقه بوده، در صورتی که به همین نسبت صنعت مرغ دنیا 150 سال قدمت داد، عنوان کرد: در برخی موضوعات از جمله واکسن‌ نیازمند دنیا هستیم و در این‌ عرصه باید از تولیدکنندگان حمایت کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار