مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری جشن ازدواج 30 زوج نهاوندی در امامزاده محمد و علی(ع) نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 17 September 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری جشن ازدواج 30 زوج نهاوندی در امامزاده محمد و علی(ع) نهاوند خبر داد.

به گزارش فارس؛حجت‌الاسلام محمد کاروند  از برگزاری جشن ازدواج در جوار بقعه شاخص استان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مراسم جشن ازدواج 30 زوج در روز 26 شهریورماه در امامزاده محمد و علی (ع) شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.

وی سخنران مراسم را حجت‌الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند خواند و گفت: در این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی، جمعی از اصحاب وقف، مجمع خیرین ازدواج، کارکنان اوقاف استان، خادمان بقاع متبرکه و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: این مراسم در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در راستای ترویج ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این جشن بزرگ، مراسم غبارروبی آستان مقدس این امامزاده با حضور میهمانان و مردم برگزار خواهد شد.

کاروند با بیان اینکه باید زمینه زندگی آسان را برای جوانان استان مهیا کرد، فرهنگسازی در این زمینه را مثمر ثمر دانست و آن را باقیات‌الصالحاتی بزرگ عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه باید سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را در بین جوانان ترویج داد، تأکید کرد: یکی از راه‎های این مهم اشاره به زندگی بزرگان دینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدانبرگزاری جشن ازدواج ساده و آسان در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را یکی از مصادیق فرهنگسازی در این راستا عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر باید مهارت‎های زندگی را نیز به قشر جوان آموزش داد.

وی با تأکید بر لزوم وقف برای ازدواج آسان، از واقفان خواست نسبت به این موضوع توجه کافی و وافی را داشته باشند.

کاروند با بیان اینکه یکی از معضلات جوانان، بیکاری، نبود مسکن و مشکلات مالی است، گفت: به طور حتم واقفان با توجه به وقف در نیت ازدواج جوانان، می‎توانند گره بزرگی را در این راستا باز کنند.

وی در پایان با اشاره به اثرات وقف بر زندگی واقف اضافه کرد: ترویج و تبلیغ ازدواج یکی از نیازهای جامعه امروز است که با توجه به هجمه‎های فرهنگی دشمن، باید جدی گرفته شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار