رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر گفت: فعالان صنعت مبل و منبت ملایر از هیچ تلاشی برای حمایت از ورزش این شهرستان به ویژه کشتی دریغ نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰ 24 April 2024

رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر گفت: فعالان صنعت مبل و منبت ملایر از هیچ تلاشی برای حمایت از ورزش این شهرستان به ویژه کشتی دریغ نکرده‌اند.

به گزارش تابناک همدان از ملایر : "یدالله کریمی" رئیس اتحادیه درودگران مبلمان منبت ملایر روز سه شنبه طی آیین باشکوه تجلیل از پیشکسوتان ،نام آوران و کشتی گیران ملایری ضمن تقدیر از حمایت‌های فرماندار و شهردار ملایر و اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس اداره ورزش و جوانان، هیات‌های ورزشی و اتاق اصناف ملایر، اظهار داشت : مربیان کشتی ملایر جزء مربیان و اساتید بزرگ کشتی ایران و جهان هستند و باید همواره نام آنها جاودان باقی بماند.

وی گفت : سند این مربیان مطرح وجود قهرمانان المپیک، جهان، آسیا و ایران است و تاکنون کشتی‌گیران مطرحی و نام‌آوری را تحویل جامعه کشتی این شهرستان داده‌اند و من نیز افتخار شاگردی آنان را داشته‌ام.

کریمی تصریح کرد : از سال ۱۳۹۶ که ملایر به عنوان شهر ملی مبل منبت در کشور ثبت شد و پیرو آن در سال ۱۳۹۸ توسط یونسکو و سازمان جهانی صنایع دستی به ثبت جهانی رسید، تاکنون فعالان این صنعت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به ورزش این شهرستان کمک کرده است.

رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر مطرح کرد : فعالان صنعت مبل و منبت ملایر از هیچ تلاشی برای حمایت از ورزش این شهرستان به ویژه کشتی دریغ نکرده‌اند و سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال برای همایش پیاده‌روی غدیر کمک کردند.

وی اهدای یک دستگاه خودرو و ۲۰ دست مبلمان منبت به عنوان جوایز همایش ورزش همگانی پیاده‌روی و تهیه یک دستگاه خودروی شاهین برای اهدای جوایز همایش بزرگ پیاده‌روی را از دیگر اقدامات فعالان صنعت مبلمان منبت ملایر برشمرد.

کریمی اعلام کرد: تاکنون فعالان این صنعت بیش از ۷۰ دست مبلمان منبت تحت عنوان جوایز مسابقات و تجلیل از قهرمانان المپیکی و کشوری به ورزشکاران رشته‌های مختلف اهدا کردند که به قیمت روز مبلغ آن ۳۵ میلیارد ریال است.

وی در ادامه گفت : علاوه بر این، برای تهیه جوایز همایش‌های پیاده‌روی در بخش‌های تابعه این شهرستان کمک‌هایی را داشتیم که این جوایز شامل مبلمان نفیس و فاخری بود که به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر بیان کرد : فعالان این صنعت همچنین کمک‌هایی برای برگزاری مسابقات مختلف ورزشی همچون مسابقات کُنده‌زنی قهرمانی کشور، مسابقات قویترین مردان کشور، تیم هندبال دختران ملایر برای اعزام به مسابقات کشوری، تیم‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال، اهدای ۳۰۰ میلیون ریال به تیم کاراته ملایر برای اعزام به مسابقات کشوری، مسابقات ددلیفت کشوری در ملایر و ۳۰۰ میلیون ریال برای مسابقات قویترین مردان در ملایر داشته اشت.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان ملایرکمک به برگزاری مسابقات مچ‌اندازی کشوری، چندین مرحله کمک به ورزش بانوان، تهیه هدیه ویژه همایش پیاده‌روی اسلامشهر آق‌گل به ارزش چهار میلیارد ریال و تهیه یک دستگاه خودروی پراید برای همایش پیاده‌روی را از دیگر کمک‌های فعالان صنعت مبل و منبت به ورززش این شهرستان برشمرد.

در ادامه محمد نظری یکی از مربیان پیشکسوت کشتی ملایر گفت : با توجه به پیشینه کشتی ملایر، نیاز به حضور یک تیم کشتی در کشور داریم که امیدواریم با حمایت مسئولان این امر محقق شود.

وی تصریح کرد: ملایر شهر جهانی است و صاحب ۲ برند جهانی مبلمان و منبت و انگور است، اما نام قهرمانان المپیک از شهر جهانی ملایر از قلم افتاده است.

نظری اظهار امیدواری کرد و گفت : ورزش کشتی تنها ورزشی است که همواره افتخارآفرین بوده و شهر المپیک باید به نام شهر جهانی ملایر اضافه و ثبت شود.

وی با بیان اینکه شهر المپیک بزرگترین برند دنیا است، اظهار داشت: از کشورهای روسیه و خاورمیانه کشتی‌گیرانی به ملایر آمدند و کشتی گرفتند و یکی از میزبانان اصلی شهرداری بود و حمایت از کشتی، کمترین توقع است.

نظری یادآور شد: در ایران مدال‌آوران زیادی در عرصه کشتی در ۲ استان تهران و مازندران داریم، به جز این ۲ استان، در هیچ استان و شهری به جز ملایر قهرمانان کشتی اعزام به المپیک و مدال المپیک نداریم، به همین دلیل نامگذاری شهر المپیک برازنده این شهر است.

گفتنی است ، در این مراسم "سلمان اسماعیلی"فرماندار ویژه ملایر قول مساعد داد که با حمایت‌های صورت گرفته و حضور پرفروغ مربیان و نام‌آوران کشتی ملایر و قهرمانی در میادین کشتی، این شهرستان یک تیم کشتی در لیگ دسته یک کشوری داشته باشد.

در پایان این مراسم از نام‌آوران، مربیان، پیشکسوتان، قهرمانان، پهلوانان و کشتی‌گیران ملایری تجلیل شد.

کشتی در ملایر ریشه در خاک دارد و گوش شکسته‌ها و مربیان بزرگی همچون "محمد نظری"، "سعید گودرزی"، "محمد علمداری"، "حاج علی جامع"، "ساسان روزبهانی" ، "فرزاد غفاری" ،"علیمراد رستمی"، "اصغر احمدی" و "حسن ملکی" نسل به نسل این حرفه را به فرزندان این آب و خاک کشتی‌خیز منتقل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار