امسال در کارخانه‌های تولید آرد استان اصفهان ۳۸۰ هزار تن انواع آرد تولید شده است.
کد خبر: ۹۲۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 14 December 2020

رییس انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات آرد سازی استان اصفهان گفت: درحالیکه تولید سالانه آرد در کارخانه‌های این استان سه برابر مصرف است ، اما براساس نیاز مصرف، آرد در کارخانه‌ها تولید می‌شود.
محمد کازرونی ، توزیع حدود ۳۰ درصد سهم آرد تولیدی این استان را در بخش نیمه یارانه‌ای بین نانوایان بیان کرد و افزود: استقبال مصرف کنندگان از واحد‌های آزاد پز‌ای استان مطلوب است.
وی میزان واردات گندم از استان‌های دیگر به اصفهان را هم حدود ۴۰۰ هزار تن برشمرد و گفت: پارسال بخشی از گندم مورد نیاز این استان از کشور‌های آسیانه میانه به ویژه روسیه وارد شد که بخشی از آن براساس نیاز به استان اختصاص یافت.
رییس انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات آرد سازی استان اصفهان ، کارخانه‌های تولید این استان را ۲۰ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸ واحد فعال است.
محمد کازرونی افزود: ماهانه حدود ۲۸ هزارتن گندم تولیدی این استان به صورت یارانه‌ای و حدود ۱۳ هزار تن گندم نیمه یارانه‌ای بین کارخانه داران توزیع و پس از آسیاب به آرد سنگگ، بربری، تافتون ولواش تبدیل و تحویل نانوایان، می‌شود.
وی گفت: ۸۰ درصد آرد تولیدی کارخانه‌ها بین نانوایان و بقیه بین کارگاه‌های شیرینی پزی، تولیدکنندگان بیسکوئیت و ماکارونی و انواع رشته خوراکی توزیع می‌شود.
استان اصفهان از استان‌های برتر در زمینه تولید نان باکیفیت در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار