معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان باتأکید براینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان در همدان نباید متأثر از تئاتر غربی باشد، گفت: تئاتر در انتقال ارزش‌ها بهترین وسیله است.
کد خبر: ۹۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 08 September 2015
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان باتأکید براینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان در همدان نباید متأثر از تئاتر غربی باشد، گفت: تئاتر در انتقال ارزش‌ها بهترین وسیله است.

به گزارش مهر؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مراد کیانی بابیان اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یک برنامه فرهنگی و مطلوب در استان همدان است، اظهار داشت: باید از طریق جشنواره تئاتر مسئله فرهنگی در حوزه استان را به مجامع بین‌الملل منتقل کنیم.

وی با تأکید براینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان نباید متأثر از تئاتر غربی باشد، افزود: باید به‌جای آنکه تأثیرپذیر باشیم در این حوزه تأثیرگذار باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: اگر چنین رویه‌ای در پیش گیریم به‌طور حتم جشنواره نماد خود را بیشتر نشان خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کیانی با اعلام اینکه رویکرد تئاترها باید رویکردی دینی و انقلابی باشد، گفت: با تئاتر می‌توان ارزش‌ها را صادر کرد و ازآنجایی‌که می‌خواهیم فرهنگ انقلاب و اسلام را صادر کنیم باید این رویکرد ایجاد شود.

وی با اشاره به سطح خوب برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در سال‌های قبل افزود: در ارزیابی جشنواره هم نقاط مثبت و هم منفی وجود دارد که باید نقاط مثبت تقویت و آسیب‌ها برطرف شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید براینکه هنر یک ابزار بسیار مهم در انتقال مفاهیم و فرهنگ است، عنوان کرد: هنر تئاتر در حوزه فرهنگی دینی نیز بسیار مؤثر است.

وی بیان کرد: اگر آموزه‌های دینی را در قالب هنر تئاتر و یا فیلم بیان و به جامعه منتقل کنیم به‌طور حتم هم جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارد و هم افراد بیشتری از ظرفیت آن بهره می‌گیرند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان تئاتر را یک ابزار مهم و تأثیرگذار بخصوص برای نسل نوجوان و کودک دانست و یادآور شد: بهترین راه تبلیغ معارف دین در جشنواره موضوع و محتوای تئاترها است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کیانی بیان داشت: اگر تئاترها داری مضامین عالیه دینی باشد از طریق آن می‌توان معارف دین را به کشورهای دیگر بخصوص مهمان‌های جشنواره نشان داد که این امر به غنای محتوای تئاتر برمی‌گردد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار