مراقب کلاهبرداری به بهانه ریجستر نشدن گوشی تلفن همراه باشید
رییس پلیس فتا استان قم گفت: کلاهبرداران با هدایت شهروندان به درگاه فیشینگ بانکی به بهانه رجیستری کردن گوشی تلفن همراه، اطلاعات بانکی شهروندان را سرقت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۸ 01 September 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی در خصوص پیام‌های ارسال‌شده به هم‌وطنان با موضوع رجیستر شدن گوشی تلفن همراه، اظهار داشت: اخیراً پرونده‌هایی به پلیس فتا ارجاع شده که در آن کلاهبرداران با ارسال پیامی که "تلفن شما رجیستر نشده و به‌زودی از سرویس خارج می‌شود، جهت جلوگیری، لطفا کد IMEI خود را در تارنمای زیر ثبت کنید،"hamtal.com" اقدام به دریافت اطلاعات شهروندان می‌کنند.

وی بابیان اینکه در پی سرقت اطلاعات بانکی شهروندان شاهد خالی شدن حساب بانکی آن‌ها هستیم، ادامه داد: سرقت دیگر اطلاعات شهروندان از سوی مجرمان سایبری با همین ترفند رجیستری قطعا با اهداف مجرمانه است.

موالی در خصوص لینک‌های ارسالی به شهروندان؛ یادآور شد: کلاهبردارن دائما در تلاش برای به طمع انداختن کاربران با ترفندهای مختلف هستند و با توجه به قانون رجیستر کردن گوشی تلفن همراه، این افراد با ارسال لینک، افراد را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند که اگر هوشیار نباشند ممکن است فریب این افراد را بخورند.

وی اظهار داشت: عموم مردم برای رجیستر کردن گوشی تلفن همراه خود از کد دستوری #۷۷۷۷* و یا از طریق سایت https:‎//hamta.ntsw.ir اقدام کنند.

رییس پلیس فتا استان قم با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان خواند و از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنت www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار