مدیر دفتر بهره‌برداری آبفای قم گفت: شیرآلات خط اصلی آبرسانی در منطقه غرب قم به منظور تاب آوری در شرایط بحرانی و افزایش قدرت مانور و بهبود فشار شبکه تعویض شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸ 23 April 2024

به گزارش تابناک‌ قم، مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه تأسیسات، تأمین، تصفیه و خطوط انتقال آبفای استان به تشریح ابعاد پروژه تعویض شیرآلات رینگ غربی آبرسانی قم پرداخت و گفت: در این پروژه طی یک هفته عملیات شبانه‌روزی شیر پروانه‌ای ۱۴۰۰ میلی‌متر میدان نبوت، شیر‌های ورودی و خروجی فشارشکن نبوت، شیر پروانه‌ای ۱۰۰۰ میلی‌متر کشاورز شمالی تعویض و یک شیر پروانه‌ای نیز در حوالی میدان کشاورز نصب شد.

وی بهسازی و نوسازی شیرآلات فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب، مدیریت بهتر فشار شبکه و جلوگیری از افت فشار، مدیریت بهتر کیفیت آب شبکه و اجرای عدالت کیفی با ترکیب آب منابع مختلف و کاهش محدوده قطع آب در صورت بروز حوادث را از جمله اهداف اجرای این پروژه برشمرد و گفت: پیش از این اگر حادثه‌ای در این خط لوله رخ می‌داد شاهد قطع آب در مناطق ۲، ۳ و ۶ بودیم که با اجرای این پروژه قدرت مدیریت تأمین و توزیع آب در حوادث افزایش می‌یابد.

مجید خداداد با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر قم تحت پوشش این خط لوله آبرسانی هستند یادآور شد: تمام تلاش فنی و مهندسی خود را به کار بستیم تا با کوچکترین مشکل برای همشهریان ساکن در این مناطق این پروژه به اجرا برسد.

وی گفت:: پروژه تعویض شیرآلات رینگ غربی قم طی ۷ روز کار شبانه‌روزی اکیپ‌های شرکت آب و فاضلاب استان و با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۵۵ میلیارد ریال به اجرا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار