حدود ۸۴ هزارو ۵۰۰ داوطلب در کنکور سراسری ۹۹ استان اصفهان حضور دارند.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵ 17 August 2020

رییس ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: آزمون سراسری سال ۹۹ در این استان با حضور ۸۴ هزار و ۴۵۸ نفر داوطلب برگزار خواهد شد که ۵۱ هزار و ۶۳۹ نفر از این شرکت کنندگان معادل بیش از ۶۱ درصد را داوطلبان زن و ۳۲ هزار و ۸۱۹ نفر معادل بیش از ۳۸ درصد را داوطلبان مرد شامل می‌شوند.
محمدرضا ایروانی افزود: این آزمون همزمان با کشور از صبح روز چهارشنبه ۲۹ مرداد با برگزاری آزمون گروه آزمایشی هنر آغاز می‌شود و در ادامه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و آزمون گروه آزمایشی زبان در صبح شنبه یکم شهریور ۹۹ در ۲۶ شهر و ۳۹ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
وی گفت: در استان اصفهان آزمون گروه هنر با حضور ۱۰ هزار و ۴۱۴ داوطلب شامل هفت هزار و ۵۹۳ داوطلب زن و دو هزار و ۸۲۱ داوطلب مرد در صبح چهارشنبه، آزمون گروه‌های علوم ریاضی با حضور ۱۱ هزار و ۸۵۸ داوطلب در قالب سه هزار و ۹۱۱ داوطلب زن و هفت هزار و ۹۴۷ داوطلب مرد و علوم انسانی با حضور ۱۸ هزار و ۸۲۳ داوطلب شامل ۱۱ هزار و ۶۹۳ داوطلب زن و هفت هزار و ۱۳۰ داوطلب مرد صبح پنج شنبه، آزمون گروه علوم تجربی با حضور ۳۲ هزار و ۴۰۵ داوطلب شامل ۲۱ هزار و ۳۲۱ داوطلب زن و ۱۱ هزار و ۸۴ داوطلب مرد صبح جمعه و آزمون گروه زبان‌های خارجی با حضور ۱۰ هزار و ۹۵۸ داوطلب در قالب هفت هزار و ۱۲۱ داوطلب زن و سه هزار و ۸۳۷ داوطلب مرد صبح شنبه برگزار خواهد شد و براین اساس تعداد شرکت کنندگان یک ونیم درصد بیشتر از داوطلبان پارسال است.
دکترایروانی با بیان اینکه کارت ورود به جلسه داوطلبان از فردا، بیست و هفتم مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد افزود: داوطلبان برای پرینت کارت خود می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org اقدام کنند.
محمدرضا ایروانی افزود: داوطلبان آزمون سراسری در صورت مشاهده هرگونه اشکال بر روی کارت ورود به جلسه که شامل نوع گروه آزمایشی، محل حوزه امتحانی، دین، زبان، جنسیت، درس اصول و عقاید فقه گروه علوم انسانی، درس بهیاری گروه علوم تجربی، معلولیت، عدم وجود عکس بر روی کارت و یا اشتباه در عکس الصاقی و تغییر نظام آموزشی به باجه رفع نقص که از روز سه شنبه در دانشگاه اصفهان مستقر است، مراجعه کنند ودیگر اشکالات احتمالی در کارت ورود به جلسه از طریق پورتال سازمان سنجش آموزش کشور قابل ویرایش است.
رییس ستاد برگزاری آزمون‌های استان اصفهان گفت: همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکس دار و پرینت کارت ورود به جلسه برای داوطلبان در هر جلسه آزمون الزامی است.
محمدرضا ایروانی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا تمام اماکن حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از هر جلسه آزمون با حضور ناظران بهداشتی بطور دقیق ضدعفونی می‌شود، همچنین دانشگاه‌ها و مراکز برگزاری آزمون ملزم به رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در طول برگزاری آزمون هستند.
دکتر ایروانی تاکید کرد برای پیشگیری از تجمع، داوطلبان حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند، همچنین به داوطلبان توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در محل آزمون جداخودداری کنند و هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنند و همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی بدون فیلتر الزامی است.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه اصفهان ساعت شروع فرایند آزمون را راس ساعت هشت صبح اعلام و تاکید کرد که درب‌های حوزه‌های امتحانی نیم ساعت قبل از شروع فرایند آزمون بسته خواهد شدو بنابراین داوطلبان حتما باید حداکثر تا نیم ساعت پیش از آغاز فرایند آزمون در محل حوزه امتحانی حضور یابند.
دکتر ایروانی، بیشترین تعداد داوطلبان شامل حدود ۲۰ هزار نفر را مربوط به حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان دانست و تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مختلف مانند مجموعه راهور نیروی انتظامی، اتوبوسرانی، اورژانس، مرکز بهداشت استان، آتش نشانی، شرکت‌های آب و برق و ... برای برگزاری هرچه بهتر آزمون صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار