استاندارهمدان گفت: ۳ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی، مشارکت و سرمایه گذار و تسهیلات بانکی در سفر رئیس‌جمهور و هئیت دولت به استان همدان اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 01 September 2015
استاندارهمدان گفت: ۳ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی، مشارکت و سرمایه گذار و تسهیلات بانکی در سفر رئیس‌جمهور و هئیت دولت به استان همدان اختصاص یافت.

به گزارش تسنیم؛محمد ناصر نیکبخت اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان همدان دها طرح عمرانی مورد موافقت قرار گرفت که این طرح ها باید تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در این سفر سه هزار میلیارد تومان اعتبار به استان همدان برای مدت دو سال تخصیص یافت گفت: این در حالی است که بودجه عمرانی سالانه استان همدان ۱۰۵ میلیارد تومان است که ۸.۵ برابر شده است.

استاندار همدان گفت: این اعتبار در سه بخش عمرانی با ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار ، مشارکت و سرمایه گذاری ۸۸۲ میلیارد تومان و ۱۲۰۰ میلیارد نیز در بخش تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

نیکبخت افزود: ۴۳ طرح بزرگ عمرانی برای دو سال آینده در استان همدان اجرا می شود که اعتبارات آن در سفر ریاست جمهوری به این استان اخذ شده است.

۴۵ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی همدان اختصاص یافت

استاندار همدان گفت: این اعتبار در بخش آب و خاک و عرصه تشکل های کشاورزی، اجرای عملیات آبخیزداری در سد اکباتان با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، آبخیز داری در ۹۴۷ هکتار از سد ++شن جود با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان است.

نیکبخت تصرح کرد: ۴۱ میلیارد تومان برای سیستم زه کشی و آبیاری در ۶ هزار هکتار از سطح اراضی استان نیز تخصیص یافته است.

۱۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب بخش بهداشت و درمان همدان شد

استاندار همدان گفت: دولت تدبیرو امید در بخش بهداشت و درمان کمک شایانی به این استان کرده به گونه ای که ۱۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بحث عمرانی بهداشت و درمان این استان اختصاص داده است.

نیکبخت گفت: در این سفر مجوز افزایش ۹۰۵ تخت به بیمارستانهای استان صادر شد که تخت های درمانی استان به بیش از سه هزار تخت افزایش می یابد.

وی تکمیل بیمارستان نهاوند با ۱۹ میلیارد توان اعتبار، تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی بهار با ۱۱ میلیارد اعتبار، بیمارستان قائم اسدآباد ۱۰ میلیارد، تکمیل بخش سوختگی بیمارستان بعثت ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

استاندار همدان افزود: برای تکمیل بیمارستان اکباتان ۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، تکمیل بیمارستان تویسرکان ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و تکمیل دانشکده پرستاری اسدآباد ۷ میلیارد تومان اعتبار اخذ شده است.

بیش از ۴۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای همدان تخصیص یافت

استاندار همدان گفت: ۴۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارنیز برای توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای استان همدان تخصیص یافته که ۴۳۳ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به حمل و نقل جاده ای است.

نیکبخت افزود: مشارکت در ساخت آزاد راه ساوه- همدان ۳۰ میلیارد تومان، تکمیل کنار گذر اسد آباد ۱۸ میلیارد تومان، احداث باند دوم کبودرآهنگ ۱۰ میلیارد تومان، تکمیل کنار گذر رزن ۱۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی همچنین گفت: طرح احداث کنار گذر همدان در مدت ۲ سال نیز ۹۱ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده است.

استاندارهمدان تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور به همدان ۲۷۱ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن تهران به همدان اختصاص یافته که این اعتبارعلاوه بر خرید ریل است که به صورت فاینانس خریداری شده است.

جاده غارعلیصدر چهار بانده می شود

استاندار همدان گفت: غار علیصدر یکی از مهمترین مراکز گردشگری و جذب توریسم همدان است که همواره به دلیل مشکلات جاده ای مورد انتقاد گردشگران و مسافران بوده است.

نیکبخت افزود: چهار بانده شدن جاده علیصدر هیچ گونه ردیف بودجه نداشت که در این سفر با ایجاد ردیف بودجه و اعتبارات قانونی در بودجه سال ۹۵ برای توسعه پهنای باند آن دیده شد.

وی همچنین از کلنگ زنی هتل هما همدان خبر داد و گفت: فاز اول این طرح با هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهوری به همدان کلنگ زنی شد که در فاز های بعدی شهر بازی، بازارچه و سایر موارد تفریحی ، توریستی و تجاری با مشارکت سرمایه گذاران در این مجتمع احداث می شود.

اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به امور فرهنگی همدان

استاندار همدان گفت: این اعتبار برای تکمیل فاز دو دانشکده بوعلی سینای همدان، تکمیل دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی، احداث دانشکده علوم انسانی نهاوند، احداث دانشکده سید جمال الدین اسدآبادی، تکمیل پژوهشکده کشمش و انگور ملایر، تکمیل دانشکده فنی و حرفه ای اسدآباد هزینه می شود.

۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات سرمایه در گردش برای اجرای ۸۰۰ طرح عمرانی در همدان اختصاص یافت
استاندار همدان گفت: موضوع مشارکت سازمانها و شرکت های بزرگ کشوری برای احداث سد گرین یکی از مهمترین موضوعات سفر هیئت دولت به استان همدان بود که از مقدورات فعلی دولت خارج است.

نیکبخت با بیان اینکه سد گرین تنها ۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: تکمیل این طرح ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد این طرح با مشارکت بانک کشاورزی و قرارگاه خاتم اوصیاء به انجام رسد.

وی افزود: در این سفر مقرر شد تسهیلات این طرح از سوی بانک کشاورزی و وزارت نیرو تامین شود و قرار گاه خاتم اوصیا تعهد اجرای این طرح را داشته باشد.

استاندار همدان همچنین احداث گاورداری ۵۰ هزار راسی، احداث فرآورده های گیاه دارویی، خریداری ماشین آلات شهرداری، احداث تقاطع های غیر همسطح با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، احداث مرکز جامع سرطان و احداث دو کارخانه تولید کاغذ را از دیگر طرح های مشارکتی عنوان کرد.

نیکبخت همچنین گفت: برای احداث ساختمان سازمان بازرسی ۱۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود: ۲ میلیارد تومان اعتبار نیز برای کمک به بنیاد بوعلی در نظر گرفته شد که ردیف بودجه ای نیز در این سفر برای آن بنیاد لحاظ شد.

استاندارهمدان همچنین از تخصیص ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه ورزش استان خبر داد و گفت: در سفر هیئت دولت به استان همدان تکمیل استخر سرپوشیده اسدآباد یک میلرارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار، استادیوم ملایر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده اند.

وی گفت: همه طرح های مصوب سفر هیئت دولت به استان همدان ظرف مدت دو سال به اتمام می رسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار