فرماندار شهرستان بهار با اشاره به روند افزایشی آبرسانی با تانکر به روستاها گفت: هم‌اکنون 10 روستا در شهرستان بهار با تانکر آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 02 September 2015
فرماندار شهرستان بهار با اشاره به روند افزایشی آبرسانی با تانکر به روستاها گفت: هم‌اکنون 10 روستا در شهرستان بهار با تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش فارس؛محسن مرادی‌پناه  با بیان اینکه وضعیت آب به علت خشکسالی موجود بحرانی است، اظهار کرد: در شهر مهاجران چاه‌های موجود خشک شده و اکنون به دنبال حفر چاه جدید هستیم.

وی با بیان اینکه حدود 10 روستا هم‌اکنون با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: این روند روز به روز در حال افزایش است.

فرماندار شهرستان بهار خاطرنشان کرد: با توجه به اتمام محصولات کشاورزی، بارش باران و خنکی هوا مصرف آب کاهش یافته و همین در مدیریت مصرف مشترکان اثرگذار است.

وی اضافه کرد: پایین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی مشکلاتی برای شهرستان بهار به وجود آورده که این مسئله تأمین آب شرب در شهرها و روستاهای این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

مرادی‌پناه با اشاره به مصرف بیش از 90 درصدی آب در بخش کشاورزی، افزود: مکانیزه کردن آبیاری اراضی کشاورزی و مصرف بهینه مردم در مدیریت بحران آب اثرگذار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه امسال به علت کمبود آب کشت دوم سیب‌ زمینی افزایش نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: کشت دوم محصولات کشاورزی امسال به علت بی‌آبی ممنوع شد.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه آب شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد، افزود: این مشکلات ناشی از کاهش دبی آب چاه‌ها و خشکسالی است که بیشتر ناشی از کاهش بارندگی در سال گذشته بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار