معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۲۹ هزار و ۲۴۹ کسب و کار معادل ۵۳ درصد از طرح‌های اشتغال تحت نظارت کمیته امداد اصفهان در معرض آسیب‌های احتمالی شرایط کرونایی اقتصاد قرار دارند.
کد خبر: ۸۴۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 27 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان اصفهان، محمدرضا کیانی، با بیان اینکه ۵۵ هزار و ۱۰۱ طرح اشتغال مددجویی در چرخه بازرسی و نظارت این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: ۲۹ هزار و ۲۴۹ کسب و کار معادل ۵۳ درصد از این طرح ها که در حوزه مشاغل خدماتی، تولیدی، صنایع دستی و حمل‌ونقل قرار دارند، در معرض آسیب‌های احتمالی شرایط کنونی قرار دارند و امکان این هست که این کسب و کارهای نوپا با ضرر و زیان مواجه شوند.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد دیگر از طرح‌های اجرا شده مددجویان اصفهانی در حوزه کشاورزی، دامداری و شیلات هستند، افزود: خوشبختانه این طرح‌ها در شرایط کنونی از آسیب‌های اساسی که می‌تواند بنیاد کسب و کار مددجو را به هم بریزد، تا حدود زیادی مصون هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان در خصوص اقدامات این نهاد برای حمایت از اشتغال مددجویان در این شرایط، تصریح کرد: پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون کمک بلاعوض به ۵۰۰۰ خانواری که شغل و کسب و کارشان از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، آغاز شده است.

کیانی افزود: در صورت حمایت خیران، نیکوکاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی می‌توان ساز و کار مناسبی برای کمک به این افراد در شرایط رکود کرونایی ایجاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار