سیدسعید شاهرخی با اشاره به آغاز مرحله جدید طرح هوشمند فاصله گذاری تصریح کرد: در مرحله جدید فاصله گذاری اجتماعی اصل بر این است که به صورت پلکانی با رعایت اصول و پروتکل و دستورالعمل‌های اجتماعی برخی فعالیت‌های کم خطر از امروز آغاز به کار کنند.
کد خبر: ۸۳۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 16 April 2020
استاندار همدان گفت: هیچ واحد صنعتی به علت تحریم در استان تعطیل نیست و در زمان کروناویروس نیز براساس مصوبه ستاد ملی کلیه واحد‌های تولیدی فعال بودند و با رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی در هیچ شرایطی تعطیل نشدند.

به گزارش ایسنا، شاهرخی اظهار کرد: اگرچه تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ایران اسلامی موجب برخی سختی‌ها برای کشور بوده، اما این تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده و کشور با وجود تحریم‌ها خوش درخشیده است.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سطح استان همدان تصریح کرد: مشارکت در احداث ۹۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، ساخت و تکمیل ۶۳ باب مدرسه با ۳۵۰ کلاس، کمک در تکمیل بیمارستان آیت الله بهاری با ۷۴ میلیارد اعتبار، ساخت و تکمیل کتابخانه فامنین و مشارکت در طرح‌های اشتغالزا اقدامات ارزنده‌ای است که این ستاد در سطح استان همدان انجام داده که قابل تقدیر است.

شاهرخی در ادامه با اشاره به آغاز مرحله جدید طرح هوشمند فاصله گذاری تصریح کرد: در مرحله جدید فاصله گذاری اجتماعی اصل بر این است که به صورت پلکانی با رعایت اصول و پروتکل و دستورالعمل‌های اجتماعی برخی فعالیت‌های کم خطر از امروز آغاز به کار کنند.

وی با تأکید بر نظارت جدی شبکه بهداشت، سازمان صمت و فرمانداری‌ها بر آغاز به کار صنوف کم خطر با رعایت پروتکل‌ها خاطرنشان کرد: در طرح هوشمند فاصله گذاری محدودیت مسافر خارج از استان به داخل استان وجود دارد.

استاندار همدان اضافه کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فرودین ماه تعطیل بوده و از امروز دو سوم کارکنان ادارات در محل کار خود حاضر شده و مابقی به صورت دورکاری با تدبیر مدیران ادارات فعالیت خواهند داشت.

شاهرخی با تقدیر از کلیه کمیته‌های زیرمجموعه ستاد مقابله با کروناویروس استان اظهار کرد: در طرح هوشمند فاصله گذاری، ممنوعیت مسافرت در بین شهرستان‌های استان برداشته شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز از آغاز مرحله جدید طرح هوشمند فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: در این طرح فعالیت مشاغل کم ریسک و کم خطر با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توسط صنوف از امروز آغاز شده است.

مجید درویشی خاطرنشان کرد: صنوف سطح شهرستان به تبع دیگر صنوف سراسر کشور نیاز است برای آغاز به فعالیت خود به منظور اجرای طرح هوشمند فاصله گذاری نسبت به ثبت نام در سایت وزارت بهداشت برای دریافت راهنما و کد سلامت اقدام کنند.

وی با تقدیر از همکاری شهروندان و صنوف اسدآبادی در اجرای موفقیت آمیز مرحله اول طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: پیوستن مردم اسدآباد به کمپین «در خانه می‌مانیم» و همگامی و مشارکت مردم در اجرای طرح فاصله گذاری موجب آن بوده که شهرستان اسدآباد در بحث مقابله و پیشگیری با کروناویروس رو به ثبات باشد.

فرماندار شهرستان رزن نیز با بیان اینکه رزن از نظر درصد مبتلایان به کروناویروس رتبه ششم استان است، اظهار کرد: تمام تلاش شهرستان رزن اجرای کامل طرح هوشمند فاصله گذاری اجتماعی با مشارکت مردم است.

سیدرضا سلامتی با بیان اینکه در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند همچنان با تردد خودرو‌های غیربومی در سطح شهرستان برخورد خواهد شد، ادامه داد: مهمترین دغدغه ما سلامت مردم است به همین علت از پذیرش هرگونه مسافر در شهرستان رزن جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی شهرستان با رعایت نکات بهداشتی هم اکنون در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: در این ایام اکیپ مجهز از اداره صمت، شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری برای نحوه عملکرد اصناف نظارت خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: تمام مواد غذایی مورد نیاز مردم تأمین شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن هم با بیان اینکه با اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی کلیه واحد‌های صنفی و صنعتی موظف هستند ظرف یک هفته در سامانه اصناف و صنایع به آدرس وب سایت salamat.gov.ir ثبت نام و نسبت به دریافت کد تأییدیه فعالیت و نصب آن در محل کسب اقدام کنند، گفت: این واحد‌ها باید الزامات سلامت محیط کار را براساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت از جمله رعایت فاصله گذاری هوشمند فروشنده با خریدار و عدم تجمع در داخل فروشگاه را به صورت کامل رعایت کنند در غیر این صورت و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی واحد مذکور مجدداً پلمب خواهد شد.

محمد سهیلی خاطرنشان کرد: متصدیان رستوران ها، اغذیه فروشی ها، طباخی و فستفود‌ها مطابق مصوبه ابلاغی واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب در این حوزه‌ها صرفاً برای غذای بیرون بر با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه با رعایت کامل موازین بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده یا دریافت گزارشی مبنی بر باز بودن واحد و مشاهده مشتری در داخل واحد‌ها علاوه بر پلمب، به شعبه تعزیرات حکومتی نیز معرفی خواهند شد.

رئیس اداره صمت شهرستان رزن افزود: واحد‌هایی که براساس پروتکل ابلاغی مجاز به فعالیت نیستند نسبت به رعایت قوانین اهتمام ورزند و در صورت مشاهده یا گزارش واصله سایر دستگاه‌ها طبق قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر نیز با بیان اینکه براساس طرح فاصله گذاری هوشمند در ملایر صنوف کم ریسک بر اساس پروتکل اجازه فعالیت خواهند داشت، پیشنهاد کرد: به اکیپ‌های کنترل و نظارت که در مبادی ورودی شهر‌ها فعالیت شبانه روزی دارند، توجه ویژه صورت پذیرد و اعتباری هم برای این افراد درنظر گرفته شود.

قدرت الله ولدی با بیان اینکه از ابتدای ورود کروناویروس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، اتاق اصناف و صنوف مختلف در شهرستان همکاری و تعامل خوبی داشته اند، اظهار کرد: با دستگاه‌های متولی در تهران رایزنی شود تا تسهیلاتی که براساس پروتکل به اصناف داده می‌شود، مشمول زمان نشود.

وی با بیان اینکه بسته‌های حمایتی که بنیاد برکت تخصیص می‌دهد، با همکاری فرمانداران و بخشداران و براساس اولویت‌ها هزینه شود، گفت: همچنین به همت خیرین و معتمدین شهر جوکار توسط جهادگران سلامت، بسته‌های بهداشتی شامل صابون مایع، ماسک به تعداد اعضای خانوار، شکلات، مایع ضدعفونی کننده دست و دعای هفتم صحیفه سجادیه در روز میلاد حضرت مهدی (عج)، به تعداد ۸۰۰ بسته برای خانواده‌های جوکار و عباس آباد آماده و توزیع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار