استاندار قم گفت: در زمینه تأمین ماسک و لباس بیمارستانی به‌هیچ‌وجه نباید در بیمارستان‌ها مشکلی داشته باشیم و در صورت کمبود این مسئله باید با جدیت پیگیری شود.
کد خبر: ۸۳۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 13 March 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که با معاون اول رئیس‌جمهور و شخص وزیر کشور انجام شد تأمین اعتبار بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) صورت گرفت.

استاندار قم با تأکید بر اینکه علوم پزشکی باید به جد راه‌اندازی و تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) را پیگیری کند، افزود: پیگیری بیمارستان مادر نیز در دستور کار بوده و باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی گفت: باید ارگان‌ها با محوریت سپاه و بسیج نشست‌هایی در این زمینه برگزار و طرح عملیاتی و اجرایی این طرح نیز از سوی فرماندار باید با جدیت دنبال شود.

سرمست تأکید کرد: در زمینه تأمین ماسک، دستکش و لباس بیمارستانی به‌هیچ‌وجه نباید در بیمارستان‌ها مشکلی داشته باشیم و در صورت کمبود این مسئله باید با جدیت پیگیری شود چراکه بی‌سلاح ماندن کادر پزشکی و بیمارستانی به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مجمع خیرین سلامت، نیروهای مردمی و هلال‌احمر در استان باید پیگیر و درگیر تأمین ماسک باشند، مراکز درمانی استان در اولویت نخست بوده و باید از سوی وزارت بهداشت تأمین اقلام موردنیاز این مراکز به جد پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باید برای جلب مشارکت‌های مردمی 5 مجموعه به‌صورت خوشه‌ای به کار گرفته شوند، ادامه داد: باید در این زمینه مسائل مربوط به سازمان‌های مردم‌نهاد از سوی سپاه و اصناف و اتاق بازرگانی توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیگیری شود.

استاندار قم با اشاره به در نظر گرفتن مجتمع یاوران مهدی(عج) برای این بیماران گفت: از ظرفیت این مکان باید کامل استفاده شود.

سرمست در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی استان نیز اظهار داشت: باید به‌صورت سخت‌گیرانه کنترل‌های دقیقی به ورودی و خروجی‌های استان داشته باشیم.

وی ابراز کرد: ضدعفونی کردن شهر درگذشته نیز انجام می‌شده، بهتر است که این کار بیشتر از سوی نیروهای ارتش انجام پذیرد و آن‌ها بیشتر ورود کنند.

استاندار قم با تأکید بر فعال شدن شورای اطلاع‌رسانی گفت: این شورا باید در زمینه این بیماری سیاست مشخص داشته باشد، تا اصحاب رسانه و صداوسیما بدانند تا چه حد می‌توانند اطلاع‌رسانی داشته باشند.

سرمست با تأکید بر اینکه مسائلی همچون خیرین، اقشار آسیب‌پذیر و مبادی ورودی و خروجی باید با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: کنترل مبادی خروجی و ورودی یک الزام است که باید با جدیت پیگیری شود.

استاندار قم در خصوص وظایف جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: کنترل مبادی وردی و خروجی شهر، آموزش همگانی و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی غیر بیمارستانی و درمانگاهی باید در قالب مصوبه‌ای از سوی این سازمان دنبال شود.

سرمست مطرح کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن بیماری کرونا و تحت‌الشعاع قرار گرفتن زائرین نیمه شعبان انتظار داریم که خدمات‌رسانی شهرداری و سایر ارگان‌ها در جهت بهداشت و کنترل بیماری باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید قرنطینگی خانگی باید با جدیت پیگیری شود، گفت: سطحی از اطلاع‌رسانی توسط صداوسیما و بخشی نیز توسط شهرداری و تبلیغات محیطی انجام می‌شود.

استاندار قم اظهار داشت: تجمعاتی که صورت می‌گیرد برخلاف ستاد بحران و شورای تأمین است، در این زمینه باید پلیس فتا اقدامات خود را انجام دهد و باید نیروی انتظامی با این تجمعات برخورد قانونی کند.

سرمست به مسئله ورود اتباع به داخل استان اشاره و عنوان کرد: در فضای مجازی فعالیت‌هایی در ادامه بحث قم هراسی صورت می‌گیرد که یک نمونه را به کل استان و جوامع تعمیم می‌دهند.

وی تأکید کرد: مناسبت‌های آخر سال و 4 شنبه سوری با محوریت فرمانداری برنامه‌ریزی شود و طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا با محوریت دانشگاه علوم پزشکی که شروع‌شده با قوت ادامه پیدا کند.

استاندار قم با مقایسه ظرفیت‌های استان قم نسبت با سایر استان‌ها گفت: همیشه باید واقعیت‌ها را با مردم مطرح شود؛ هرچند گاهی باید ظرفیت اسمی هم مطرح‌شده و مردم را در جریان بگذاریم.

سرمست ابراز کرد: باید در آخر سال مقداری بار مراجعات و پرونده‌ها را کاهش دهیم و در صورت امکان رسیدگی به آن‌ها را به بعد از اردیبهشت واگذار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل وجود این بیماری، مدیران حق رفتن به خارج از استان را ندارند و مأموریت‌ها و مرخصی‌های آن‌ها لغو است، برای پزشکان هم ابلاغیه‌ای صورت می‌گیرد که بر اساس ضوابط وزارت بهداشت و نظام پزشکی خدمات آن‌ها مستمر باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار