کامران اکبری‌شایگان اظهار کرد: به علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا چهارمین جشنواره امسال پخت نان و گرده محلی چشمه قنداب شهرستان اسدآباد لغو شد.
کد خبر: ۸۲۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 02 March 2020
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از لغو جشنواره پخت نان و گرده محلی چشمه قنداب این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه برای استقبال از نوروز بیش از ۱۲ برنامه شاخص در شهرستان پیش بینی شده که اجرای این برنامه‌ها به دستورالعمل‌های وضعیت پیشگیری از ابتلا به کرونا بستگی دارد، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره نوروزی در کنار تالاب پیرسلمان یکی از تالاب‌های طبیعی و زنده استان، اجرای بازی‌های بومی محلی در روستای هدف گردشگری ملحمدره، جشنواره پخت غذا‌های محلی در روستای ملحمدره و ترخین آباد، اجرای موسیقی محلی در پارک ملت، مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و مسابقه هفت سین از جمله برنانه‌های پیش بینی شده برای استقبال از نوروز در این شهرستان بوده که اجرای این برنامه‌ها فعلاً به دستور العمل‌های وضعیت پیشگیری از کرونا بستگی خواهد داشت.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه در حال حاضر خانه‌های بومگردی روستای هدف گردشگری ملحمدره و روستای ترخین آباد فعال هستند، تصریح کرد: هشدار‌های لازم در رابطه با پیشگیری از ابتلا به کرونا و رعایت موارد بهداشتی به آنان داده شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کلیه مراکز تحت پوشش میراث فرهنگی شهرستان تحت کنترل قرار دارند، یادآور شد: از مهمانپذیر‌ها و سفره خانه سنتی ملحمدره درخواست شده فعلاً از برگزاری جشن‌ها و مراسم‌هایی که همراه با اجتماع تشکیل می‌شود، برای هر گونه پیشگیری خودداری شود.

به گزارش ایسنا، بنا به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد، خوشبختانه تاکنون هیچ نمونه مثبتی از بیماری کرونا در این شهرستان وجود نداشته و تمام اقدامات انجام شده صرفاً برای پیشگیری و کنترل این بیماری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار