رئیس هئیت مدیره خانه هوش وخلاقیت استان همدان وعضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورهمدان بابیان اینکه بهترین سفره برای خلاقیت کودکان بازی است، گفت: کودکان باید در انجام فعالیت های خود نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۸۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 24 August 2015
رئیس هئیت مدیره خانه هوش وخلاقیت استان همدان وعضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورهمدان بابیان اینکه بهترین سفره برای خلاقیت کودکان بازی است، گفت: کودکان باید در انجام فعالیت های خود نقش آفرینی کنند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین مهدی جوادی در حاشیه برگزاری اختتامیه دور دوم و سوم جشنواره استعدادیابی خانه هوش و خلاقیت استان همدان با اشاره به دغدغه هایی که خانواده های امروز درگیر آنند، عنوان کرد: کودکان باید بتوانند در انجام فعالیت های خود نقش آفرینی و برای بازی ها برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید براینکه در بازی های رایانه ای و مجازی کودک نقشی انفعالی دارد نه فعالانه، ادامه داد: این بازی ها براساس طراحی ها پیش می رود و کودک را با خود همراه می سازد و در روی دادن آن کودکان نقشی ندارند.

رئیس هئیت مدیره خانه هوش و خلاقیت استان همدان با افزودن این مطلب که بازی های رایانه ای اجازه هیچ گونه تفکری را به کودک نمی دهند، گفت: خانواده ها سعی کنند که بازی های مجازی و غیریدی را کمتر در اختیار کودکان قرار دهند.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه متاسفانه در کشور تنها فدراسیون شطرنج است که محور آن بازی های فکری است، ادامه داد: بازی های فکری نقش پررنگی در کشور ندارند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ بازی فکری در مجموعه خانه هوش همدان، عنوان کرد: در این مجموعه سعی شده از بازی های جدیدی که طراحی و انجام آن حاصل خلاقیت و تفکر کودک است به کار گرفته شود.

رئیس هئیت مدیره خانه هوش و خلاقیت استان همدان و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور همدان با اعلام این مطلب که فرزندان تجدید پذیر نیستند اما تغییرپذیرند، افزود: اگر کودک تاکنون فعال و خلاق نبوده می توان وی را تغییر داد و این تغییر نیازمند توجه به درون کودک است.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم با این مضمون که «آیا به داشته های خود توجه نمی کنید» ادامه داد: نسل حاضر بسیار مستعد و فکور است اما باید در فضای مناسب این استعدادها به فعلیت درآید.

وی با تاکید بر این مطلب که اگر کودک خود را بیابد آینده خود و نیز جامعه اش را تحت تاثیر آن قرار می دهد، گفت: هدف کشور نیز ایجاد یک تمدن نوین اسلامی است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته اند.

رئیس هیئت مدیره خانه هوش و خلاقیت استان همدان با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف باید نیروی خلاق را از دورن پرورش داد، افزود: بهترین سفره برای خلاقیت کودکان بازی است.

وی با بیان اینکه هرچه صرف بروز استعدادهای کودک شود سود است نه هزینه، گفت: باید از نظام آموزشی از پیش طراحی شده فاصله گرفت و به سمت سیستم آموزشی خلاق رفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار