عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد با دستور و با تزریق پول از بیرون، اداره نمی شود بلکه باید خود زاینده باشد.
کد خبر: ۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴ 25 February 2015

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد با دستور و با تزریق پول از بیرون، اداره نمی شود بلکه باید خود زاینده باشد.

به گزارش ایرنا؛ علی آقامحمدی در آیین گرامیداشت روز مهندس در همدان به تحلیل عوامل موثر در ابلاغ اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: دست یابی به اهداف چشم انداز توسعه به عنوان یک اصل در نمایان کردن قدرت ایران در منطقه از اهداف ما بود.
وی خاطر نشان کرد: بعد از فروپاشی شوری سابق همسایگان ایران در یک خلاء قدرت قرار گرفتند که بازآرایی قدرت در این منطقه به یک نکته مهم و اساسی تبدیل شد.
وی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان اطلاعاتی جهان به خصوص دولت امریکا منطقه خاورمیانه ناامن ترین منطقه جهان است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: با توجه به وضعیت کشورهای منطقه از جمله بحران در عراق، افغانستان، یمن و بحرین، نبود انسجام در عربستان و مشکل لبنان در انتخابات مقامات، نقش ایران در چنین وضعیتی تلاش برای مدیریت منطقه است.
وی تاکید کرد: استقرار منطقه خاورمیانه با توجه به وجود چنین بحران هایی به نفع ایران است ولی در مقابل امریکا دنبال به هم ریختگی همراه با مدیریت است.
آقا محمدی افزود: ایران برای دستیابی به چشم انداز و اداره و مدیریت منطقه خاورمیانه باید ابتدا وضعیت اقتصادی داخلی را سامان داده سپس امکانات لازم برای این مدیریت را داشته باشد.
وی اضافه کرد: برای دستیابی به این اهداف، ایران فعالیت های خود را از اوایل دهه هشتاد آغاز کرده و در بخش مهار بحران نظامی منطقه بسیار موفق عمل کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولتمردان آمریکا پس از مشاهده پیشرفت ایران در حوزه تسلط بر منطقه اقدام به تحریم اقتصادی با هدف جلوگیری از تثبیت قدرت ایران در منطقه کردند.
آقا محمدی همچنین گفت: 30 میلیون میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشور انجام شده که در صورت بهره برداری از این سرمایه گذاری شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود.
آیین گرامیداشت روز مهندس مصادف با روز بزرگداشت حکیم فرزانه خواجه نصیر الدین طوسی با حضور معاون سیاسی امنیتی و معاون امور برنامه ریزی استانداری همدان و جمعی از مدیران کل و مهندسان و دانشجویان برگزار شد.


 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار