کد خبر: ۷۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 18 August 2015

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه مقدمات لازم برای راه‌اندازی سایت نمایشگاهی البرز فراهم شده است، گفت: با راه اندازی این سایت نمایشگاهی حرکت مناسبی در راستای توسعه استان به ویژه در بخش گردشگری و هتل‌داری انجام می‌شود.

رحیم بنامولایی در نخستین نشست " انتظارات از تشکل‌های اقتصادی در پیشواز از دوران پسا تحریم " که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، به طرح در حال بررسی آمایش سرزمین البرز اشاره کرد و اظهار داشت: داشتن آمار دقیق در تولیدات استان در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات توسعه پایدار استان را در بر دارد.

وی افزود: برای موفقیت در مسیر توسعه اقتصادی استان در دوران پسا تحریم بایستی آمار و ارقام دقیق و واقع گرایانه در بحث آمایش سرزمین داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز به فراهم شدن مقدمات سایت نمایشگاهی استان البرز اشاره و بیان کرد: با راه اندازی این سایت نمایشگاهی حرکت مناسبی در راستای توسعه استان به ویژه در بخش گردشگری و هتل داری ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در این سایت نمایشگاهی اتاق‌های بازرگانی، تعاون، خانه صنعت و معدن و شهرداری کرج به عنوان اعضای هیات موسس نقش دارند.

بنا مولایی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی در دوران پسا تحریم نیازمند آن است که شعار زیبای دولت درباره تبدیل تصدی‌گری دولت به نظارت و هدایت تحقق یابد.

وی همچنین همیاری هر چه بیشتر دولت در آزاد سازی قیمت‌ها با هدف رقابت سالم در بین صاحبان تولید را مورد تاکید قرار داد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگر اظهاراتش گفت: هیات‌های تجاری و بازرگانی کشورهای مختلف که به ایران سفر کرده‌اند اکثرا برای عقد قرار داد همکاری صنایع بزرگ دولتی را نشانه گرفته‌اند این در حالی است که باید آن‌ها را به سمت صنایع کوچک و متوسط هدایت کرد تا بستر برای ایجاد فضای کسب و کار در توسعه اقتصادی کشور فراهم شود.

بنامولایی ضرورت در اولویت قرار دادن تولید و صادرات در بخش صنایع غذایی حلال را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایران اسلامی باید در این زمینه پیشتاز باشد که این مهم با برنامه‌ریزی اصولی و تشویق صاحبان سرمایه تحقق پیدا می‌کند.

همچنین عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای حضور فعال و موثر در بازارهای داخلی و خارجی در دوران پسا تحریم چاره‌ای نداریم جز آن که انواع محصولات را از لحاظ کمی و کیفی افزایش داده و برای رقابت در بازارهای داخلی وخارجی برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی ودولت و مجلس باید با تعامل و همدلی مشترک به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا در دوران پسا تحریم اقتصاد کشور رونق گیرد و فضای کسب و کار در حد مطلوب برسد.

وی تاکید کرد: در دوران پسا تحریم برای ایجاد تحول در توسعه اقتصادی کشور باید به سمت تولید صادرات محور حرکت کنیم.

اکبریان خاطرنشان کرد: واردات بی رویه انواع کالا از کانال‌های رسمی و قاچاق، تسهیلات بانکی با سود بالا و غیر منصفانه و نیز کمبود نقدینگی از آفت هایی است که بخش تولید کشور را در برگرفته که این مشکل با همدلی و همزبانی مجلس، دولت و بخش خصوصی بر طرف می‌شود.

نماینده مردم کرج در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به موفقیت تیم هسته‌ای گفت: نکته مهمی که باید همه به آن توجه داشته باشیم این است که تیم مذاکره‌کننده به عنوان سربازان دیپلماسی نظام زحمت کشیده و کار طاقت‌فرسایی را انجام دادند.

وی عنوان کرد: دستاورد آن‌ها نه کاملا عالی است و نه کاملا منفی بلکه آنها به عنوان نیروهای ارزشی و ارزشمند نظام هر چه در توان داشتند برای تحقق منافع اسلام و انقلاب به کار بستند.

وی یادآور شد: نکته دارای اهمیت این است که تصمیم نهایی در مورد این توافق را نظام اتخاد می‌کند و تیم مذاکره‌کننده تصمیم‌گیر در این زمینه نیست بلکه با تمام توان مذاکرات را انجام داده و نتیجه را به مسوولان ارشد نظام ارائه کرده‌اند.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن نیز به قدرتمند بودن ما اعتراف کرده است، گفت: خود جان کری اعتراف به این کرده است که ما چاره‌ای جز مذاکره و توافق با ایران نداشتیم.

اکبریان ادامه داد: باید از اختلاف افکنی و خدشه‌وارد شدن به وحدت ملی بپرهیزیم، از سوی دیگر دولت نیز باید از انتقادات سازنده حمایت کرده و مانع انتقاد مصلحانه نباشد.

وی تاکید کرد: اگر پیرو ولایت باشیم و در مسیر رهبری حرکت کنیم به طور قطع موفق و پیروز هستیم.

رفع مشکلات صنایع استان البرز ضروری است

در این نشست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز با اشاره به ضرورت رفع مشکلات و موانع پیشرو بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری، بیان کرد: با توجه به این مهم که در دوران پسا تحریم قرار داریم باید انبوه مشکلات بخش تولید با همیاری همه مسوولان ذیربط برطرف شود.

عبدالله کامکار پیشنهاد کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری نشست‌های تخصصی مربوطه به دوران پسا تحریم به صورت کارگاهی ، عملی و عملیاتی لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: سرمایه در گردش، بدهی و معوقه بانکی، بخشودگی جرایم تسهیلات دریافتی از جمله مشکلات صنعت است که با بررسی هرچه بیشتر باید درتلاش برای رفع آنها باشیم.

وی با اشاره به شرایط فعلی اقتصاد کشور تاکید کرد: با ارایه راهکارهای اساسی و علمی می‌توان چرخه تولید را کیفی‌تر چرخاند و از آن نهایت بهره را در جهت شکوفایی اقتصادی برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار