رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان گفت: در صدد راه اندازی تشکل خانه مطبوعات و فعال کردن دفتر این خانه در شهرستان های استان هستیم.
کد خبر: ۷۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 07 August 2015
 رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان گفت: در صدد راه اندازی تشکل خانه مطبوعات و فعال کردن دفتر این خانه در شهرستان های استان هستیم.

به گزارش ایرنا ؛محمدرضا عارف در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان ملایر در شهر سامن افزود: طبق اساسنامه اجازه راه اندازی این تشکل در شهرستان ها به ما داده شده تا با این اقدام امور مربوط به خبرنگاران به راحتی در خود شهرستان ها پیگیری و انجام شود.

وی اظهار داشت: در شهرستان ها افرادی هستند که خارج از کار رسانه های فعالیت می کنند، اما همچنان از مزایایی چون بیمه خبرنگاری استفاده می کنند که ما به جد پیگیر این امر هستیم و به شدت از این اقدام جلوگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مشکل بیمه خبرنگاران در حال پیگیری است، افزود: استاندار همدان نیز به جد پیگیر این امر است و دولت تدبیر و امید نیز همت زیادی را بر پشتیبانی و حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات گذاشته است.

عارف فعالیت خانه فرهنگ و هنر در شهرستان ملایر را اقدامی شایسته از سوی مسوولان این شهر دانست و بیان داشت: اگر این اقدام بزودی انجام شود، ملایر اولین شهر استان همدان است که صاحب خانه فرهنگ و هنر می شود و برگ زرینی در تاریخ این شهرستان به شمار می رود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز تعهد، خلاقیت، احترام به آزادی عقیده و داشتن صداقت را از اصول اولیه حرفه خبرنگاری دانست و اظهار داشت: خبرنگاران متعهد، تحولات اجتماعی و سیاسی را دنبال می کنند و با بررسی مسایل جامعه، با شیوه های صحیحی به رشد آگاهی جامعه کمک می کنند.

غلامرضا جمالی زاده با تقدیر از زحمات و تلاش های فعالان عرصه خبر در این شهرستان افزود: نیاز است خبرنگاران بر رعایت اصول علمی خبری توجه بیشتری داشته باشند و از هر فرصتی برای دانش افزایی خود استفاده کنند.

وی ایجاد شعبه شهرستانی خانه مطبوعات در ملایر، تلاش برای جذب تسهیلات و امکانات در حوزه مسکن خبرنگاران، برگزاری کارگاه های آموزشی، بالا بردن جایگاه علمی و اجتماعی خبرنگاران، دفاع از حقوق و جایگاه آنها و توجه به علم و تجربه پیشکسوتان را از جمله مهمترین اقدامات برشمرد.

وی اظهار کرد: انتظار ما از خبرنگاران این است که خبرنگاران در حوزه های مختلف عملکرد مسوولان را زیر نظر گرفته و با زیر سوال بردن مسوولان و نقد و بررسی سالم، موجب رفع عیوب و رشد و توسعه جامعه شوند.

جمالی زاده ادامه داد: استقلال حرفه ای روزنامه نگاران و خبرنگاران از جمله مواردی است که مورد تاکید دولت تدبیر و امید است و دولت نسبت به سیاست هایی که محدودیت را در بین این اقشار ایجاد می کند، اعتقادی ندارد و در مقابل ظرفیت های کسب اطلاعات را فراهم می کند.

در حال حاضر سه نشریه محلی آوای ملایر، فرهنگ ملایر و طلیعه امید در ملایر فعالند و حدود 40 نفر در عرصه مطبوعات و رسانه های این شهرستان در حوزه های مختلف فعالیت می کنند که از این تعداد 15 خبرنگار به صورت فعال در مطبوعات، صدا و سیما، خبرگزاری ها و سایت های خبری مشغول به فعالیت هستند.

17 مرداد، با سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار