بررسی عملکرد 5 دوره‌ای نارنجی‌پوشان در لیگ برتر
نماینده استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان در آخرین دیدار خود برابر فولاد خوزستان، با جوانانی به میدان رفت که برخی از آنها 16 و 17 سال سن داشتند.
کد خبر: ۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۶ 23 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپا، پس از انتقال به استان البرز، شرایط متفاوت‌تری نسبت به گذشته دارد و امروز این باشگاه را با نام سایپای البرز می‌شناسند.
به همین دلیل انتظار می‌رفت که سایپا در رشد و توسعه ورزش استان البرز تاثیرگذار بوده و از سوی دیگر، امکانات حضور پرقدرت تیم‌های این باشگاه به ویژه تیم‌های فوتبال و والیبال در البرز فراهم باشد.
اکنون و با گذشت چند سال از انتقال سایپا به البرز، تعامل مناسبی میان این باشگاه و مدیران استانی برقرار نیست و همین امر موجب اعتراض و انتقاد وزیر ورزش و جوانان شد.
محمود گودرزی در آخرین سفر خود به استان البرز، از مدیران باشگاه سایپا خواست که شرایط حضور مدیر کل ورزش و جوانان این استان در هیئت مدیره باشگاه را فراهم کنند.
چند روز بعد از این توصیه، از این باشگاه ورزشی خبر رسید که مدیران گروه خودروسازی سایپا در یک اقدام ضربتی، مدیر عامل باشگاه را از کار برکنار و جایگزین وی را نیز معرفی کردند.
این خبر در رسانه‌ها به عنوان "شوک در سایپا" منتشر شد و باید دید مدیران گروه خودروسازی سایپا چه اهدافی را پیگیری می‌کنند.
سایپا امسال در رشته‌های مختلف ورزشی، روزهای پرنوسانی را پشت‌سر گذاشت، اما تیم فوتبال این باشگاه با هدایت مجید جلالی کارنامه قابل قبولی داشته است.
نارنجی‌پوشان البرزی در رقابت‌های لیگ برتر فصل 90 – 89 و پس از 34 بازی، تنها موفق به کسب 37 امتیاز شده و با تفاضل گل منفی 5 در رده یازدهم قرار گرفتند.
این تیم در فصل 91 – 90 در نهایت 6 امتیاز بیشتر کسب کرد و با تفاضل گل مثبت 11 و با 4 پله صعود به رتبه هشتم تکیه زد.
در فصل 92 – 91 نیز سایپایی‌ها با کسب 45 امتیاز و تفاضل گل مثبت 4 به کار خود پایان دادند، اما رتبه‌ای بهتر از دهم در جدول به دست نیاورد.
در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشورمان نیز که برای نخستین بار با 16 تیم برگزار شد، نماینده استان البرز پس از 30 بازی، موفق به کسب 35 امتیاز شد و با تفاضل گل منفی 5 در رده هشتم قرار گرفت.
اما امسال و در حالی که تنها 21 بازی از لیگ برتر را پشت‌سر گذاشته‌ایم، نارنجی‌پوشان کرجی با تفاضل گل مثبت 4 و کسب 30 امتیاز در رده هفتم قرار دارند و این امر نشان می‌دهد که امسال سایپای البرز در مقایسه با 5 دوره گذشته عملکرد بهتری داشته است.
این در حالی است که در این فصل کادر فنی نارنجی‌پوشان کرجی دست به جوان‌گرایی زده و اگر مدیران باشگاه سایپا نتیجه‌گرا نباشند، باید گفت که عملکرد تیم فوتبال این باشگاه قابل قبول بوده است.
نماینده استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان در آخرین دیدار خود برابر فولاد خوزستان، با جوانانی به میدان رفت که برخی از آنها 16 و 17 سال سن داشتند.
در این دیدار سایپا از یک بازیکن 16 ساله در لیست 18 نفره خود استفاده کرد و ماهان رحمانی را با 17 سال سن روی نیمکت داشت.
همچنین جلالی از باقر نیاری با 16 سال سن در ترکیب اصلی استفاده کرد و در نهایت نیز با 3 گل، فولادی که مدافع قهرمانی است را در هم کوبید.
به طور قطع اگر سایپای البرز دچار تغییر و تحولات مدیریتی نشده و گرفتار عدم ثبات مدیریتی نباشد، این تیم در سال‌های آینده می‌تواند جزو قدرت‌های اصلی فوتبال ایران بوده و امیدوار باشیم که بازیکنان بزرگی مانند کریم انصاری‌فر را بار دیگر به فوتبال ملی ایران معرفی کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار