در شورای آموزش و پرورش قم مطرح شد؛
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت ۷۰ هنرستان دولتی در قم گفت: این مراکز با کمبود شدید تجهیزات کارگاهی مواجه هستند.
کد خبر: ۶۷۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 23 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که شامگاه دوشنبه با حضور استاندار و اعضای این شورا در محل سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، درباره طرح «انی احب الصلوه» و پیشنهاد تأمین حق تقدم ائمه جماعات از اعتبارات استانی و همچنین کمبود کارگاه‌های هنرستان‌ها به تجهیزات جدید بحث و گفت‌وگو شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ابتدای این جلسه گفت: در سال تحصیلی امسال بر مبنای آماری از ۲۴۲ هزار دانش آموز به ۲۵۶ هزار دانش آموز افزایش یافت و این افزایش در پایه اول دبستان بوده که در یک هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

حمیدرضا شیخ الاسلام با بیان اینکه امسال کمترین مشکل در حوزه تأمین نیروی انسانی داشتیم، گفت: این استان همچنین در کنکور سراسری از بین ۳۲ استان کشور توانست رتبه اول زبان انگلیسی را به خود اختصاص دهد.

به گفته وی، با توجه به اجرای برنامه‌های مختلف پرورشی و فرهنگی برای دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی دغدغه اصلی این نهاد مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که مهم‌ترین آن همان فضای مجازی است که باید با همکاری صدا وسیما و کارشناسان فرهنگی و هم چنین تغییر سبک زندگی با این مشکل مقابله کنیم.

لزوم همکاری مسئولان برای اجرای مطلوب طرح «انی احب الصلوه»

مدیرکل آموزش و پرورش قم در ادامه این جلسه بیان کرد: با توجه به اهمیت بحث نماز در مدارس امسال شعار «انی احب الصلوه» را انتخاب کردیم این جمله همان فرموده امام حسین(ع) است که من نماز را دوست دارم باید همه دستگاه‌ها و مسئولان و اولیای دانش آموزان در اجرای مطلوب این طرح همکاری کنند.

شیخ الاسلام افزود: اجرایی کردن این طرح نیاز به زمان و دقت نظر دارد مسئولان به عنوان اولیای دانش آموزان باید حداقل در ماه یک دوبار در نماز جماعت مدارس شرکت کنند تا دانش آموزان با دلگرمی در نماز جماعت شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم در ادامه جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: طبق آخرین آمار در کشور ۵ میلیون لیسانسه بیکار داریم که تنها ۱۶ درصد از آنها جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند در حالی که تحصیل در هنرستان و هنرستان‌های کار و دانش می‌تواند نیروی انسانی ماهر کشور را تأمین کند.

علیرضا یاری افزود: در استان قم ۷۰ هنرستان دولتی وجود دارد که ۴۰ هنرستان کار و دانش و ۳۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای است با توجه به تغییر سرفصل‌های پایه دوازدهم و آموزش‌های عملی با کمبود شدید تجهیزات روبرو هستیم.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۷ با رشد اقبال تحصیل در هنرستان‌ها روبرو بودیم و رشد تحصیل در هنرستان‌های قم با ۵/۳ بوده در این هنرستان‌ها ۶۶ رشته فنی متنوع آموزش داده می‌شود که نیاز به کارگاه‌های عملی است.

سید حسن رضوی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدر این جلسه گفت: در بحث احداث و تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای امسال ۴ میلیارد تومان از اعتبارات متوازن اختصاص یافته که ۲ میلیارد آن برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته است.

کسب رتبه کامل ۱۰۰ و رتبه نخست کشور از سوی معاونت فرهنگی آموزش و پرورش

معاون امور فرهنگی آموزش و پرورش استان قم نیز اظهار داشت: تاکنون ۱۰۲ برنامه مهم پرورشی برای بالا بردن سطح فرهنگی دانش آموزان در سطح مدارس استان اجرا شده است و در سال ۹۵ از سوی سازمان مدیریت کشور رتبه نخست را کسب کردیم و در مهرماه امسال هم توانستیم رتبه اول کشور با متیاز ۱۰۰ را به دست آوریم.

ناصر حمزه‌ای گفت: ۱۵۲ هزار دانش آموز در برنامه‌های فرهنگی مشارکت داشتند که ۷۵ هزار نفر آنها به طور گروهی و ۱۵۳ هزار نفر دیگر به طور انفرادی حضور داشتند علاوه بر آن ۱۰۰ کانون آموزشی دارس اجرا شد.

به گفته وی، ۱۲ هزار نفر در مسابقان کتابخوانی شرکت داشتند که ۱۱ نفر حائز رتبه‌های کشوری شدند.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اجرای طرح من نماز را دوست دارم، گفت: در سال گذشته ۱۸ هزار نفر روحانی برای اجرای این طرح و برگزاری نماز جماعت با ما همکاری داشتند که به ۱۲ هزار نفر روحانی کاهش یافته است این امر به دلیل کاهش بودجه در این زمینه است.

حمزه‌ای افزود: در مدارس استان ۶۴۱ هزار روحانی جماعت داریم که باید دستگاه‌های اجرایی برای افزایش آن با ما همکاری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار