کد خبر: ۶۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 24 July 2015
استاندار البرز گفت: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ضروری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در حاشیه نشستی که با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای بازار کار در جامعه آشنایی فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان با توجه به فراگیری تئوری دروس آشنایی کاملی با شغل‌ها ندارند و همین امر سبب می‌شود تا در پیدا کردن شغل با مشکلاتی مواجه شوند.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: در این راستا فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای جویندگان کار و فارغ‌التحصیلان الزامی محسوب می‌شود.

طهایی خاطرنشان کرد: تحصیلات علمی ملاک مهارت فنی برای حضور در بازار کار نیست، بنابراین آموزش‌های دانشگاهی باید با محوریت کسب مهارت حرفه‌ای باشد.

وی تأکید کرد: فارغ‌التحصیلان هر چند درس‌های علمی را در زمینه فن مورد نظر می‌گذرانند، اما با توجه به اینکه داشتن مهارت شرط اساسی برای اشتغال است این افراد از لحاظ حرفه‌ای آن‌گونه که باید نمی‌توانند در بازار کار موفق باشند.

استاندار البرز تأکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مراکز فنی و حرفه‌ای در استان البرز افزایش پیدا کند و دسترسی مردم به این مراکز راحت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار