سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لهستان، استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور این کشور کرد.
کد خبر: ۶۵۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 08 September 2018

به گزارش تابناک : در مراسم تقدیم استوارنامه مسعود ادریسی کرمانشاهی سفیر کشورمان به «آنژه دودا» رئیس جمهور لهستان که در محل کاخ ریاست جمهوری در لهستان صورت گرفت، طرفین بر گسترش همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین دو کشور تاکید کردند.

رئیس جمهور لهستان در این دیدار که پس از دریافت استوارنامه صورت گرفت، به برگزاری مراسم  پانصد و چهلمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور در سال گذشته اشاره کرد.

وی به وجود کرسی های ایران شناسی در دو دانشگاه ورشو و کراکوف اشاره و آن را برای گسترش مناسبات فرهنگی و علمی دو کشور مهم برشمرد.

دودا عنوان کرد: باید از ظرفیت های اقتصادی دو کشور برای افزایش مراودات تجاری فیمابین نهایت استفاده را برد.

رئیس جمهور لهستان همچنین بر پایبندی لهستان به برجام همچون سایر کشورهای اتحادیه اروپایی تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد که در آینده به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.  

در این ملاقات ادریسی سفیر جدید کشورمان در لهستان ضمن اشاره به روابط قدیمی و دوستانه دو کشور، جایگاه و موقعیت ایران در منطقه آسیای غربی و خاومیانه را مهم برشمرد.

سفیر کشورمان همچنین بر استفاده از توانمندی های لهستان در اتحادیه و نفوذ ایران در منطقه برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

پس از این دیدار، سفیر کشورمان با حضور در محل بنای یادبود سرباز گمنام ورشو، با اهدای تاج گل و ادای احترام، دفتر یادبود را امضاء و برای دو ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان آرزوی آرامش، صلح و دوستی کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار