رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از فعالیت هشت اکیپ سیار و پنج اکیپ ثابت دامپزشکی همدان در عید قربان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 01 August 2018
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از فعالیت هشت اکیپ سیار و پنج اکیپ ثابت دامپزشکی همدان در عید قربان خبر داد.

به گزارش فارس، امیرحسین نقی‌پور از طرح تشدید، کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی ویژه عید قربان خبر داد و اظهار کرد: طبق روال سال‌های گذشته این طرح در دستور اجراست.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هشت اکیپ سیار، پنج اکیپ ثابت و سه ناظر ذبح شرعی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر بازرسی از لاشه‌های دامی کشتار شده در منازل را انجام می‌دهند که البته این کار بعد از تماس مردم صورت می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته طبق هماهنگی‌های صورت گرفته کشتار‌های دام در کمیته امداد به یکی از مراکز بسته‌بندی دارای مجوز از دامپزشکی منتقل و داخل پیش‌سرد قرار گرفت و بین نیازمندان تقسیم شد که امسال نیز این برنامه را داریم.

وی با اشاره به اینکه قبل از آغاز عید قربان اطلاع‌رسانی‌ها به مردم را از طریق رسانه‌ها، پخش بروشور و نصب بنر در برنامه داریم، افزود: شهروندان تا حد امکان ذبح دام را به کشتارگاه انتقال دهند.

نقی‌پور با بیان اینکه علاوه بر امکان ابتلا به بیماری مشترک بین انسان و حیوان به ویژه تب کریمه کنگو، آلودگی‌های ثانویه در پیاده‌روها، معابر عمومی و منازل مسکونی با ذبح غیراصولی دام وجود دارد، گفت: شهروندان قبل از ذبح دام در منزل حتماً با سامانه ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی تماس بگیرند تا تیم کارشناسی حضور یافته و نظارت بر ذبح داشته باشد.

وی با تاکید به استفاده از دستکش و وسایل شخصی در هنگام ذبح دام، افزود: شهروندان حتما گوشت را قبل از مصرف ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند تا جمود نعشی اتفاق بیافتد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در افزایش آگاهی مردم طی سال‌های گذشته تاثیر داشته است، گفت: سال گذشته ناظرین بهداشتی دامپزشکی بر ۵۰۰ راس گوسفند و ۸ راس بز نظارت بهداشتی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این سال ۱۲۵ کیلو مواد خام دامی غیر قابل مصرف معدوم‌سازی شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته در روز عید قربان از سوی مردم تماس‌های صورت می‌گرفت و به ترتیب در طول مسیر نظارت و بازرسی‌ها انجام می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار