نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: برای اتمام راه‌آهن تهران ـ همدان 180 میلیارد تومان نیاز است که در صورت تأمین اعتبار و ریل تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 12 July 2015
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: برای اتمام راه‌آهن تهران ـ همدان 180 میلیارد تومان نیاز است که در صورت تأمین اعتبار و ریل تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس؛ ابراهیم کارخانه‌ای با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن تهران - همدان از سال 85 آغاز شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده راه‌آهن تهران - همدان باید تا پایان سال 93 به بهره‌برداری می‌رسید ولی به دلیل کمبود اعتبارات، اتمام پروژه به تأخیر افتاد.

وی بیان کرد: طول مسیر راه‌‌آهن تهران - همدان 268 کیلومتر است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ریل‎گذاری 110 کیلومتر آن بیش از 90 درصد است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عملیات روسازی این 110 کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی 25 درصدی است.

وی با بیان اینکه تأمین ریل این پروژه یکی از مشکلات راه‌آهن تهران - همدان به شمار می‌رود، تصریح کرد: 30 هزار تن ریل مورد نیاز این راه‌آهن به مناقصه گذاشته شده است.

کارخانه‌ای با بیان اینکه راه‌آهن تهران - همدان یکی از اولویت‌های راه و شهرسازی است، عنوان کرد: طبق نظر وزارت راه و شهرسازی راه‌آهن تهران - همدان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: البته چنانچه ریل مورد نیاز تأمین نشود بهره‌برداری راه‌آهن به سال بعد موکول می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه راه‌آهن تهران - همدان دارای 12 ایستگاه است، اظهار کرد: چهار ایستگاه رباط‌کریم، نوبران، فامنین و همدان ایستگاه‌های مسافربری هستند.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای احداث ایستگاه راه‌آهن همدان با 19 هزار و 500 متر مربع زیربنا، 70 میلیارد تومان است.

کارخانه‌ای تصریح کرد: امسال 120 میلیارد تومان به این پروژه بودجه اختصاص یافته و برای اتمام آن نیز به 180 میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت تأمین ریل مشکل اعتباری حل خواهد شد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار