نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مرجع نسل جوان تغییر کرده و اساتید و فضای علم و فناوری مرجع تصمیم گیری جوانان است و این نشان می‌دهد که باید کار را به جوانان واگذار کنیم.
کد خبر: ۵۹۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 03 May 2018
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: به تدریج باید کار‌ها و مسئولیت‌ها را به نسل جوان که از ما خوش فکرتر هستند، بسپاریم.

به گزارش ایرنا، محمد کاظمی در آیین گرامیداشت روز جوان در مجتمع الماس ملایر اظهار کرد: ما هنوز از فکر و خواسته‌های جوانان عقب هستیم و نتوانسته ایم به خوبی به نیاز‌های آنان پاسخ دهیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان با تمام توان باید از جوانان حمایت کنند افزود: اساسی‌ترین دغدغه امروز نسل جوان اشتغال است که گام‌های جدی در این زمینه برداشته شده است.

وی تشکیل سمن‌ها را گامی موثر در استفاده از ظرفیت جوانان برشمرد و بیان کرد: شکل گیری روز افزون سمن‌ها نشان می‌دهد که باید باور کنیم کار مردم را به خود مردم واگذار کنیم.

کاظمی گفت: دولت به تنهایی قادر به رسیدگی و تصمیم گیری در تمامی امور جامعه و مردم نیست و جوانان با فکر، اندیشه نو و برنامه می‌توانند به خوبی کشور را اداره کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مرجع نسل جوان تغییر کرده و اساتید و فضای علم و فناوری مرجع تصمیم گیری جوانان است و این نشان می‌دهد که باید کار را به جوانان واگذار کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: جوانان و سمن‌ها می‌توانند به عنوان مشاور و همراه در کنار ما باشند و ما با تمام توان از این حضور آن‌ها استقبال می‌کنیم.
 
وی اشتغال را اساسی‌ترین دغدغه جوانان و مسئولان دانست و گفت: در این راستا با استفاده از تجربه ها، اندوخته‌ها و ایده‌های خلاقانه جوانان برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

وی ایجاد فرصت شغلی برای ۲۰۰ تن در شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر را نمونه بارزی از تلاش در حوزه اشتغال برشمرد و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم واحد‌های جدیدی را در ملایر مستقر کنیم.

کاظمی بیان کرد: تا زمانیکه سرمایه گذاری خارجی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی صورت نگیرد، تحول چشمگیری در حوزه اشتغال به وجود نمی‌آید.
 
وی با تاکید بر اینکه باید به پتانسیل‌های منطقه نیز توجه کنیم ادامه داد: مبل و منبت و انگور ملایر پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه اشتغال است که صنعت مبل منبت در سطح ملی شناخته شده و انگور نیز بزودی ثبت جهانی می‌شود.

وی یادآور شد: دغدغه‌های اشتغال با سرمایه گذاری رفع می‌شود و عزم دولت و مجلس در ایجاد اشتغال جدی است.
 
وی همچنین خواستار اختصاص مکانی معین برای استقرار سمن‌های ملایر شد و گفت: سمن‌ها توان و ظرفیت بالایی دارند که مدیران باید برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود از این پتانسیل استفاده کنند.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز بر لزوم ایجاد نشاط و امید در بین جوانان در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: باید نشاط و شادابی را در بین جوانان تقویت کنیم.

حجت الاسلام احد آزادیخواه فرزند آوری را لازمه داشتن جامعه‌ای شاد دانست و بیان کرد: ما از هر برنامه‌ای که شور و نشاط مشروع را برای جوانان متبلور سازد، استقبال می‌کنیم.
 
وی گفت: هم اکنون طرح تعالی جمعیت و خانواده را در کمیسیون فرهنگی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دست اقدام داریم.

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال این شهرستان افزود: حدود ۷۰۰ شغل در واحد‌های صنعتی و تولیدی همچون ۲ واحد فروسیلیس، ذوب آهن و معدن سرمک ایجاد شده و این رقم در حال افزایش است.

وی ادامه داد: با تدبیر مسئولان و نمایندگان مجلس در سال‌های آینده اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اشتغال رخ می‌دهد و از بحران‌ها و تنگنا‌ها با موفقیت عبور می‌کنیم.

وی ابراز کرد: لازمه عبور از این تنگنا‌ها این است که جوانان به خودباوری و اعتماد برسند و از القای هرگونه یاس و ناامیدی دوری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار