معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال تعداد ۳ هزار و ۴۰۶ قلم فرآورده غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از نظر شیمیایی، میکروبی و خواص ارگانولپتیکی آنالیز شدند.
کد خبر: ۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹ 17 February 2015
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال تعداد ۳ هزار و ۴۰۶ قلم فرآورده غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از نظر شیمیایی، میکروبی و خواص ارگانولپتیکی آنالیز شدند.

ایرج خدادادی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به فعالیت آزمایشگاه آنالیز فرایندهای آرایشی و بهداشتی در معاونت غذا و داروی دانشگاه ‎همدان اظهار داشت: از ابتدای امسال در مجموع ۱۵ هزار و ۲۹۷ آزمون روی نمونه‌های فراورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی انجام شده است.

وی افزود: در این راستا یک‌هزار و ۲۷۷ قلم فرآورده از نظر شیمیایی، میکروبی و خواص ارگانولپتیکی، یک یا چند فاکتور آنها با استاندارد ملی یا مقررات وزارت بهداشت مطابقت نداشته است و از ۲ هزار و ۱۵۹ قلم بررسی شده نیز از نظر ویژگی‌های شیمیایی و میکروبی بدون مشکل بودند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در این مدت به منظور ارتقای سطح سلامتی فرآوردهای غذایی، ۲۵۷ مورد بازدید از آزمایشگاه کارخانه‌های مواد غذایی و آشامیدنی انجام شده است.

وی از آموزش روش‌های عملی کنترل مواد غذایی و آشامیدنی به مسئولان فنی کارخانه‌ها و دانشجویان در آزمایشگاه آنالیز دانشگاه خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون نیز دو طرح تحقیقاتی HSR در آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و دارویی تهیه و در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه تصویب شده و در حال اجرا است.

خدادادی، با اشاره به اجرایی شدن موفق برنامه‎‌های عملیاتی تدوین شده، بیان کرد: امسال طرح تحول سلامت خارج از پیش‎بینی برنامه‌های عملیاتی بود که معاونت‌های درمان، توسعه مدیریت و منابع و غذا و داروی دانشگاه، اصلی‎ترین بار این طرح را به دوش کشیدند.

وی مهمترین وظیفه معاونت غذا و دارو را تأمین به موقع اقلام دارویی و پزشکی برشمرد و افزود: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، این مهم به خوبی محقق شد تا جایی که در حال حاضر، هیچ بیماری برای تأمین این فرآورده‌‎ها به خارج از بیمارستان مراجعه نمی‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره وضعیت دارویی کشور نسبت به دو سال گذشته گفت: با وجودی که اعمال تحریم‎ها بر واردات مواد اولیه و بعضی داروها مؤثر بوده است اما همه تلاش دولت برای بی‎اثر کردن این تحریم‌ها و تولید داروها در داخل کشور است.

وی عنوان کرد: وضع دارویی استان همدان نیز از شرایط خوبی برخوردار است به ویژه داروهای بیماران خاص که این معاونت همواره در تلاش است که بیماران صعب‎العلاج به داروهای مورد نیاز دسترسی آسان داشته باشند.

خدادادی تأکید کرد: پوشش بیمه‌ای داروها به گذشت زمان گسترده‌تر می‌شود و داروهای لوکسی که بعضی از بیماران تمایل به استفاده از آنها را دارند از پوشش بیمه‌ای خارج می‌شوند تا یارانه سلامت در مسیر صحیح خود قرار گیرد.

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت، به تجهیز سرمایه‌ای بیمارستان‎های دانشگاهی پرداخته می‎شود که با اجرای آن، انجام همه خدمات درمانی و تشخیصی از جمله خدمات آزمایشگاهی، سونوگرافی و غیره در بیمارستان‎های دانشگاهی انجام می‎شود تا بیمار از ارجاع به بخش خصوصی بی‎نیاز شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان به اجرایی شدن نسخه‎های الکترونیکی در مقیاس کوچک در شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن بستر اولیه این موضوع از سوی وزارت بهداشت، استان همدان آمادگی دارد به عنوان استان پایلوت، این طرح را اجرا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار