معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان گفت: تیم های واکنش سریع به منظور انجام عملیاتهای امدادی در مخاطرات مختلف در سطح استان تشکیل می شود.
کد خبر: ۵۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 04 July 2015
معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان از تشکیل تیم های واکنش سریع به منظور انجام عملیاتهای امدادی در مخاطرات مختلف در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین اشرفی افزود: برای داشتن سرعت عمل مناسب و حضور به موقع بروز در مخاطرات، در هر شهرستان یک تیم واکنش سریع تشکیل می شود که اعضای این تیم قابلیت حضور در عملیاتهای مختلف را دارند.

وی بیان کرد: برای کاهش آسیب پذیری افراد هنگام بروز خطر، جمعیت هلال احمر استان با رویکرد آموزش همگانی و با شعار هر خانواده یک امدادگر سعی دارد آمادگی را در جامعه به سطح قابل قبولی برساند.

وی افزود: از سوی دیگر با تشکیل تیمهای واکنش و آموزش آنها، زمان عکس العمل نیروها هنگام وقوع مخاطرات به حداقل رسیده و با بالا بردن سرعت عمل و ایجاد آمادگی می توان تلفات را به حداقل رساند .

معاون امداد و نجات همدان گفت: برای رسیدن به اهداف آرمانی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تحقق این شعار جمیعت هلال احمر همدان نسبت به تجهیز و آموزش مستمر و هدفمند نیروهای واکنش سریع و آموزش همگانی اقدام می کند.
اشرفی یادآور شد: برای عملیاتی شدن شعار هر خانواده یک امدادگر باید در مناطق شهری و روستایی آموزشهای امداد و نجات را توسعه داد تا جایی که در هر روستا عده ای آموزش دیده و آنها را برای رویایی با حوادث و بلایا و کمک به هم روستائیان تجهیز و آماده نگهداشت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان همچنین ارتقای ظرفیتهای انسانی و گسترش آموزش امدادی با رویکرد همگانی را از اهداف این مجموعه برای بهبود و حفظ وضعیت آمادگی دانست.

اشرفی با ذکر اهمیت و ضرورت ارائه آموزش امدادی با رویکرد همگانی گفت: به منظور شتاب در برگزاری دوره های آموزش همگانی، مکانی تحت عنوان دبیرخانه تعیین شد.

وی افزود: برای توانمندسازی و افزایش مهارتهای عمومی و تخصصی نیروهای مردمی و بومی در سطح استان مقرر شد هر کدام از شعب تابعه استان تا پایان سال چهار هزار و 250 نفر را با آموزش کمکهای اولیه داده و برای مواجهه با حوادث و سوانح آنها را آماده کنند.

وی گروههای هدف آموزشهای همگانی را تمامی پرسنل و خانواده های نیروهای امدادی و اعضای کارگروه امداد و نجات استان ذکر کرد.
معاون جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: برای فرهنگ سازی و ایجاد بسترمناسب آموزش همگانی باید ایجاد آمادگی را از کوچکترین سطح جامعه یعنی خانواده ها شروع کرد.

استان همدان دارای 22 پایگاه ثابت و سیار امداد جاده ای است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار