معاونت فرهنگی بنیاد شهید همدان از برگزاری مسابقات تفسیر قرآن ویژه خانواده‌های ایثارگران خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 04 July 2015
معاونت فرهنگی بنیاد شهید همدان با اشاره به اجرای طرح ختم قرآن با عنوان « احسن الحدیث» در بنیاد شهید همدان گفت: مسابقات تفسیر در رمضان ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل خلیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر 8 هزار شهید والامقام همدان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرانی این نهاد ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران برپا است.

خلیلی بیان کرد: مرحله دهم طرح قرآن در خانه که ترجمه و تفسیر جزء دهم قرآن کریم است به شیوه غیرحضوری در حال برگزاری است که حدود 2 هزار نفر شرکت کننده دارد.

وی افزود: این برنامه به شیوه‌ای است که شرکت‌کنندگان به سوالات مطرح شده در زمینه تفسیر و ترجمه جزء دهم قرآن کریم پاسخ می‌دهند و این برنامه هر چند ماه یک بار برگزار می‌شود.

خلیلی به مسابقه تفسیر در رمضان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی در این ماه اشاره کرد و افزود: در مسابقه تفسیر رمضان ترجمه و تفسیر جزء 1 تا 3 قران کریم با حضور تقریبی نزدیک به 2 هزار نفر هر ساله در ماه رمضان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اظهار داشت: جلسات ختم قرآن کریم با عنوان طرح " احسن الحدیث" در کلاس‌های آموزشی پیش بینی شده که حدود 450 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هر روز یک جزء از قران کریم را تلاوت می‌کنند.

خلیلی افزود: این برنامه هر ساله به نیت 8 هزار شهید استان همدان در کانون‌های قرآنی زیر نظر بنیاد شهید همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 3 کانون رسمی قرآن در شهر همدان، ملایر و نهاوند، بیان کرد: برنامه‌های قرانی در سایر شهرستانهای استان به دلیلی نبود کانون‌های قرآنی رسمی در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود.

معاونت فرهنگی بنیاد شهید همدان گفت: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و دینی، حفظ ارزش‌های اسلامی و بهره گیری از آیات الهی قرآن در راستای نیل به اهداف اعتقادی از اهداف برگزاری برنام‌های قرانی در ماه مبارک رمضان است.

خلیلی اظهار داشت: به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) جشن میلاد با حضور خانوادههای ایثارگران در کانون‌های قرآنی برپا می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار