رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی:
رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب فرهنگی بدون فرهنگ انقلابی ممکن نیست، گفت: امروزه تجدید اندیشه انقلابی در جامعه دارای اولویت است زیرا از نظر تجهیزات و امکانات دچار مشکل نیستیم.
کد خبر: ۵۶۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 04 February 2018

به گزارش تابناک قم، وحید جلیلی ظهر امروز در نشست تخصصی جبهه انقلاب که در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه متاسفانه از ادبیات اهل بیت(ع) به شیوه مطلوبی بهره نمی‌گیریم، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در جامعه انجام می‌شود ولی تمام این فعالیت‌ها به صورت حزب اللهی بوده و از فاصله طبقاتی و مشکلات جامعه دور است.

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی باید با ادبیاتی مانند جاء‌الحق و زهق‌الباطل آمیخته شوند، عنوان کرد: در گذشته هر مسجد دارای گروه سرود و کتابخانه‌هایی با تیراژ بالا بودند که موجب هم افزایی یکدیگر در حوزه فرهنگی می‌شد.

رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جبهه فرهنگی انقلاب وجود داشته است و باید بررسی کنیم چرا امروزه از بین رفته است، مطرح کرد: از اواسط دهه شصت کتاب‌های دکتر شریعتی و آیت الله طالقانی را از مساجد حذف کردند، سپس گروه‌های سرود و تئاتر را نیز از مساجد بیرون کردند و امروزه دیگر در مساجد حتی کتابخانه نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی کشور در حوزه فرهنگی نرم افزار است، خاطرنشان کرد: در شبکه سازی فرهنگی در جامعه مشکلات بسیار زیادی داریم چراکه از اولویت‌های ولایت فقیه استفاده نکرده و به سخنان و فرمایشات ایشان بی‌توجه هستیم.

جلیلی با اشاره به اینکه انقلاب فرهنگی بدون فرهنگ انقلابی ممکن نیست، تصریح کرد: امروزه تجدید اندیشه انقلابی در جامعه دارای اولویت است زیرا از نظر تجهیزات و امکانات دچار مشکل نیستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار