رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: با توجه به اینکه از اوایل سال گذشته ظرفیت امداد هوایی در مرکز همدان فراهم شده در این راستا پد فرود بالگرد در تمام شهرستان‌ها به منظور تسهیل در امدادرسانی اضطراری به مجروحان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 01 July 2015
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: امسال ۴۰ دستگاه آمبولانس جدید به ظرفیت ناوگان اورژانس همدان افزوده می‌شود.

به گزارش تسنیم، حبیب معصومی، با اشاره به اینکه امسال پایگاه اورژانس شهری در استان همدان راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: این پایگاه‌های جدید شامل پایگاه‎های شهری شماره 9 همدان، محور جوکار، اسلام‎آباد، گیان، حسن قشلاق، حمیل‎آباد، دمق و آرپادره است و همچنین عملیات ساخت پایگاه‌های فرهنگیان، کوریجان و دمق نیز پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال گردهمایی مدیران مناطق استان در شهرستان‌های بهار، فامنین و رزن برگزار می‌شود، افزود: تعدادی از پایگاه‌های اورژانس شهری و روستایی فرسوده، کانکسی و استیجاری هستند که به دنبال جذب اعتبار برای بازسازی و مستقل کردن آنها هستیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از برگزاری همایش پدافند سایبری با حضور یک‌هزار نفر در همدان خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه پدافند غیرعامل در ملایر، نهاوند، تویسرکان و همدان و برگزاری مانور برپایی بیمارستان صحرایی، مانور نجات در یک مجتمع مسکونی با همکاری نیروی انتظامی و مانور لحظه صفر در شبکه‎ها و مراکز درمانی از مهمترین برنامه‌هایی است که امسال اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال حداقل بین 30 تا 40 دستگاه آمبولانس جدید به ظرفیت ناوگان اورژانس همدان افزوده می‌شود که تاکنون تعدادی از این دستگاه جذب و بین واحدهای تابعه شهرستان‌ها توزیع شده است.

معصومی با اشاره به اینکه امسال طرح آموزشی «بها» با حضور 7 هزار نفر در استان همدان برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه از اوایل سال گذشته ظرفیت امداد هوایی در مرکز همدان فراهم شده در این راستا پد فرود بالگرد در تمام شهرستان‌ها به منظور تسهیل در امدادرسانی اضطراری به مجروحان ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال پنج مورد پژوهش کاربردی مرتبط با امر فوریت‎های پزشکی و اورژانس، پنج مورد تملک زمین و پنج مورد ایجاد پارکینگ برای آمبولانس‎ها عملیاتی می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه حوادث ترافیکی به عنوان سومین عامل مرگ و میر افراد به شمار می‎آید، عنوان کرد: در سال گذشته 556 نفر در استان همدان در اثر حوادث ترافیکی فوت و 12 هزار و 965 نفر مصدوم و در مراکز درمانی بستری و مداوا شدند.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی از 869 نفر در سال 1385 به 521 نفر در سال 92 رسیده است و متأسفانه تحت تأثیر عوامل مختلف تعداد فوتی‌های سال گذشته استان همدان از 521 نفر به 556 نفر رسید که 6.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار