به گفته مسئول ستاد اعتکاف مردمی در همدان 6 هزار همدانی با حضور در ۸ مسجد در اعتکاف رمضان شرکت می کنند.
کد خبر: ۵۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 29 June 2015

مسئول ستاد اعتکاف مردمی در همدان از شرکت 6 هزار نفر در اعتکاف رمضان خبر داد و گفت: هشت مسجد در همدان پذیرای معتکفان خواهد بود.

به گزارش فارس؛ مهدی صلواتیان با بیان اینکه اعتکاف رمضان در سه دوره سه روزه از 21 تا 29 ماه رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دور دوم اعتکاف رمضان، دانشجویان و دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان همدان هشت مسجد برای اعتکاف رمضان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مسجد ابوالفضل حصار، مسجد علی‌آباد فرهنگیان، مسجد بقیه‌الله میدان میشان، مسجد جورقان، مسجد جامع قهاوند، مسجد مریانج، یکن‌آباد و مسجد بنی‌فاطمه در شهرک شهید بهشتی برای این ایام مدنظر قرار گرفته است.

مسئول ستاد اعتکاف مردمی در همدان با بیان اینکه در مسجد جامع ملایر حضور 500 نفر در اعتکاف ماه رمضان پیش‌بینی شده است، افزود: تویسرکان، کبودراهنگ و صالح‌آباد نیز هر کدام یک مسجد را برای معتکفان در نظر گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در هر دوره‌ای در مسجد جامع همدان حدود یک‌هزار نفر معتکف خواهیم داشت که در مجموع سه دوره، 3 هزار نفر معتکف خواهند شد.

صلواتیان خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان پیش‌بینی می‌شود در مجموع 6 هزار نفر در اعتکاف رمضان شرکت کنند.

وی با اشاره به مرمت مسجد جامع از سوی میراث فرهنگی بیان داشت: امسال با توجه به مناسب نبودن زیرساخت‌های مسجد جامع، تعداد معتکفان در این مسجد 800 نفر کاهش خواهد یافت.

مسئول ستاد اعتکاف مردمی در همدان با بیان اینکه در اعتکاف رمضان برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: علاوه بر محفل انس با قرآن، برای دور دوم که ویژه دانش‌آموزان است، مباحثی چون افزایش جمعیت، ازدواج آسان، سبک زندگی اسلامی، محرم و نامحرم، دوست‌یابی و جنگ نرم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مهدویت، بصیرت، دیدگاه‌های رهبری، مسابقات فرهنگی، ختم قرآن، احکام نماز، برنامه شب زنده‌داری و شب‌های قدر همراه با سخنرانی نیز در برنامه امسال اعتکاف رمضان جای دارد.

صلواتیان در پایان سخنانش با بیان اینکه ثبت‌نام از روزهای 11 تا 14 تیرماه برگزار می‌شود، بیان کرد: ثبت‌ نام از ساعات 10 تا 12 و 17:30 تا 19:30 در مسجد جامع صورت می‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار