به گفته معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر میزبانان ملایری آماده پذیرایی از مسافران تابستانی در این شهرستان هستند.
کد خبر: ۵۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 26 June 2015
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با فرا رسیدن فصل تابستان و شروع مسافرت های تابستانی، آمادگی لازم برای استقبال و میزبانی از مسافران و گردشگران را داریم.

به گزارش ایرنا؛ مصطفی آزادبخت در جلسته ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در شهرستان ملایر افزود: بر این اساس تمامی دستگاهها و نهادهای اجرایی شهرستان باید برنامه ریزی های لازم برای انجام بهترین و مناسبترین میزبانی را از مسافران تابستانی به عمل آورند.

وی با بیان اینکه ملایر ظرفیت و پتانسیلهای ویژه ای در زمینه گردشگری دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پارک سیفیه ملایر نماد این شهر است، می طلبد به عنوان یکی از محلهای اسکان مسافران تابستانی در نظر گرفته شده و از هنرنمایی گروههای نمایشی و هنری ملایر برای جذب بیشتر گردشگران در این پارک استفاده شود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان حمل و نقل و پایانه های شهرستان، 40 دستگاه اتوبوس، 10 دستگاه وی آی پی، 100 دستگاه مینی بوس و 130 دستگاه خودروی سواری در ایام تعطیلات تابستان آماده ارایه خدمات مطلوب به مسافران است و پنج مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی نیز آمادگی لازم برای پذیرایی از مسافران را دارند.

آزادبخت از تجهیز شش آموزشگاه و خانه معلم با 40 اتاق و 32 تخت برای اسکان مسافران تابستانی توسط آموزش و پرورش خبر داد و افزود: تابستان سال گذشته دو هزار و 500 مسافر در مدارس این شهرستان اسکان یافتند که نیاز است در مبادی ورودی شهر بنرهای ستاد اسکان برای راهنمایی مسافران نصب شود.

وی بیان کرد: طبق گزارش ارایه شده 11 یگان نیروی انتظامی نیز آمادگی کامل برای برقراری امنیت در سطح شهرستان را در ایام تابستان دارند و برای امنیت بیشتر مسافران باید تمهیدات لازم برای برخورد با اراذل و اوباش و موتورسواران مزاحم اندیشیده شود.

فرماندار ویژه ملایر از آمادگی کامل پایگاه های امداد و نجات جاده ای شهرستان در ایام تابستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ایام تابستان مسافرتها به سد کلان نیز افزایش پیدا می کند، نیاز است نیروهای امداد و نجات هلال احمر در این مکان مستقر شوند.

آزادبخت همچنین خواستار ساماندهی خودروهای سواری میدان انقلاب ملایر شد و اظهار کرد: با توجه به در حال اجرا بودن تقاطع غیرهمسطح میدان انقلاب، خودروهای سواری در اطراف این میدان بی نظمی هایی را ایجاد کرده و موجب زشت شدن چهره شهر شده اند که دستگاههای مربوطه باید هر چه زودتر این وضعیت را ساماندهی کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع و دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: فضای تفریحی و گردشگری ملایر مهیا است که در ایام تابستان همانند عید نوروز، خدمات بسیار بهتری به مسافران و گردشگران ارایه کنیم.

رزیتا ناصرالمعمار افزود: با توجه به وجود فضاهای خوب اسکان در این شهر، اطلاع رسانی مطلوب همراه با علایم راهنمایی و نصب چادر صورت گیرد و تهمیدات لازم برای ورود چشمگیر مسافران همزمان با عید سعید فطر در این شهرستان اندیشیده شود.

وی ادامه داد: قرار است در تابستان 94 یک رویداد خاص فرهنگی، مذهبی، ورزشی و هنری استان را به صورت ملی معرفی کنیم که در این زمینه شهرستانها نیز می توانند هرگونه نظر و پیشنهادی را به ما اعلام کنند.

معاون ایستگاه قطار راه آهن ملایر نیز اظهار کرد: از دو ماه قبل قطار ملایر - مشهد به صورت روزانه 400 مسافر را به صورت رفت و برگشت در این مسیر جابجا می کند که در ماه 12 هزار مسافر از طریق ریلی در این شهرستان جابجا می شوند.

علی نجفی خواستار نصب یک دستگاه خودپرداز در ایستگاه راه آهن ملایر شد و افزود: یک قطار لوکس چهار نفره به قطار ملایر - مشهد اضافه شده و پیگیر راه اندازی قطار ملایر - تهران که از مطالبات شهروندان ملایری است، نیز هستیم.

علی مرتضی میرزایی رییس جمعیت هلال احمر ملایر نیز با بیان اینکه تاکنون 11 نفر در سد کلان ملایر غرق شده اند، بیان کرد: بر اساس ضرورت استقرار نیروی امداد و نجات در سد کلان منوط به تجهیز یک دستگاه آمبولانس و نیروی زبده و متخصص سیلاب است که باید مجوز کشوری آن صادر شود.

تابستان سال گذشته بیش از دو هزار و 400 نفر از بناهای تاریخی و دیدنی ملایر چون ارگ باستانی نوشیجان و موزه لطفعلیان بازدید کردند و دو هزار و 500 نفر در مدارس این شهر اسکان یافتند.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار