فرماندار اسدآباد گفت: کشاورزان اسدآبادی 180میلیارد ریال به بانکها بدهکارند.
کد خبر: ۵۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 25 June 2015

فرماندار اسدآباد با اشاره به وجود چهار هزار و 823 پرونده معوقات بانکی در این شهرستان گفت: این معوقات در بخش کشاورزی شامل مرغداری، دامداری و زراعت است که بالغ بر 180 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا؛ مسعود بکائی در کارگروه رسیدگی به معوقات بانکی گفت: بیشتر پرونده های معوق مربوط به بانک کشاورزی است زیرا این بانک تخصصی است و در راستای حمایت از کشاورزان بیشترین تسهیلات را در سالیان گذشته پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه پرداخت نشدن معوقات بانکی خدمات دهی به مردم را دچار مشکل کرده است افزود: باید تدابیر قانونی و حمایتی برای شتاب در وصول زودهنگام معوقات بانکی صورت گیرد.

بکائی خشکسالیهای چند سال اخیر و سرمازدگی باغات و غلات اسدآباد را یکی از عمده دلایل افزایش معوقات بانکی عنوان کرد و یادآور شد: از سال 1392 تاکنون سهمی از صندوق حمایتی دولت برای استفاده کشاورزان ابلاغ و تامین اعتبار نشده است.

فرماندار اسدآباد با اشاره به مصوبه هیات دولت در زمینه تمدید وام کشاورزان خسارت دیده خاطرنشان کرد: هم اکنون بانکها در یک نوع بلاتکلیفی به سر می برند زیرا که دولت به تعهدات خودش در مورد تامین منبع مالی برای اجرای این مصوبه عمل نکرده است.

در شهرستان اسدآباد 12 هزار بهره بردار کشاورزی وجود دارد.

شهرستان اسدآباد با 107 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار