با هدف تغییر نگرش رفتارهای محیط زیستی شهروندی و نهادینه ساختن الگوهای رفتاری صحیح در زمینه محیط زیست، اولین کانون محیط زیست در "مدرسه بهار" منطقه 8، افتتاح شد.
کد خبر: ۵۰۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 04 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "بهمن نوری" شهردار منطقه 8، با اعلام این خبر، گفت: در این کانون موضوعات مختلف محيط زيستي با محوريت شهر تازه و کارگروه های آن به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی افزود: ستاد محیط زیست از طریق تشکیل کانون های محیط زیست در مدارس شهر تهران و برگزاری برنامه های آموزش محور در حوزه محیط زیست سعی در نهادینه ساختن الگوی صحیح رفتاری و مهارتی در حوزه محیط زیست شهری دارد. 

شهردار منطقه 8 تصریح کرد: کانون محیط زیست در راستای سیاست‌های کلان مدیریت شهری، با جلب مشارکت آگاهانه و داوطلبانه فعالین، علاقه‌مندان و شهروندان، می تواند گامی مؤثر و امید بخش برای حفظ، ارتقاء و کاهش تخریب‌های محیط زیست شهری قلمداد شود.

وی در ادامه گفت: بر همین اساس اقداماتي از قبيل اهداء گلدان به دانش آموزان و ارائه آموزش های لازم از جمله حفاظت از تنوع زيستي و برقراري ارتباط با طبيعت، صرفه جويي در مصرف انرژی و آب، تفکيک زباله و پاکيزه نگه داشتن محيط، کاهش مصرف پلاستيک و ارتقاء آگاهي دانش آموزان از مخاطرات مصرف آن در طبيعت و سلامت، انواع آلودگي ها مانند هوا، صدا و ... در قالب برگزاری کارگاه های آموزشي توسط کانون های مدارس به دانش آموزان در طول سال تحصيلي ارائه می شود.

نوری افزود: برگزاری اردوهای علمی، آموزشی و بازديد از مکان های گردشگری با محوريت محيط زيست در طول سال تحصيلي برای دانش آموزان از جمله مواردی است که در برنامه های کانون های محيط زيست مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار