رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه اسرائیل تاکنون به هیچ قانونی پایبند نبوده است؛ عملیات شجاعانه و جسورانه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی کشورمان، سیلی محکمی خواند که باید به اسرائیل نواخته می‌شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ 16 April 2024

به گزارش تابناک تهران، مهدی چمران، رئیس شورا در آغاز دویست و بیست و هشمین جلسه رسمی شورا، ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: در ابتدا ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی را به همه نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی ارتش تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، به یاد روزی که حضرت امام دستور دادند ارتش به خیابان‌ها آمده و به جمع مردم بپیوندد و این مبنایی برای نامگذاری این روز شد؛ ارتش با تمام قدرت برای حفاظت از مرزهای کشور آماده است. این روز را به آن‌ها تبریک می‌گوییم. 
 
چمران اشاره‌ای نیز به سالروز تخریب قبور ائمه (ع) در قبرستان بقیع داشته و گفت:  امروز سالروز تخریب قبور ائمه از قبرستان بقیع است؛ به همین مناسبت بار دیگر از راه دور به ائمه‌ای که در این قبرستان دفن شده‌اند، سلام می‌کنیم. امیدواریم که این مسائل و تنگ نظری‌ها برداشته شده و همه مسلمین بتوانند قبور ائمه خود را زیارت کنند. 
 
رئیس شورا در ادامه با اشاره‌ به پاسخگویی جمهوری اسلامی و درخواست اسرائیل از شورای امنیت برای تشکیل جلسه‌ای در خصوص پاسخ ایران، تصریح کرد: آن‌ها دست به دامان سازمان ملل و شورای امنیت شدند؛ جلسه شورای امنیت برگزار شد و نماینده اسرائیل اظهارات فریبنده بسیاری را مطرح کرد از جمله هدف قرار دادن بیت المقدس از سوی ایران که اظهارات مضحک و تمسخرآمیزی بود. کشورهایی مانند آلمان و فرانسه و انگلیس که ادعای پایبندی به مصوبات شورای امنیت دارند، یک قدم برای اجرای مصوبه خود در شورای برنداشتند؛ این در حالی است که ایران پشتوانه مردمی در سراسر دنیا در خصوص این عملیات شجاعانه و حماسی خود در موشک باران پایگاه‌های نظامی اسرائیل را برای اولین بار در تاریخ داشت و این اتفاق در تاریخ به نام ما به ثبت رسید.
 
وی افزود: هرچند گفته می‌شود که برخی کشورهای منطقه نیز برای مقابله با موشک باران جمهوری اسلامی، همه به خط شده و نیروهای خود را به میدان آوردند و حتی اذعان کردند که ما هم در رهگیری موشک‌های ایرانی حضور داشتیم اما این برنامه‌ریزی دقیق سپاه پاسداران تمام معادلاتشان را بهم ریخت. آن سیلی که باید به اسرائیل نواخته شود؛ نواخته شد. این پاسخ شجاعانه و قاطع جمهوری اسلامی که در تجاوز به خاک و سرزمین ما در دمشق بود. به رغم تمام کمک‌ها آنها نتوانستند مانع اجرای این عملیات شوند و اگرچه آن پاسخ مدتی به طول انجامید اما اگر اسرائیل بار دیگر گستاخی کرده و تجاوز دیگری را انجام دهد، جمهوری اسلامی بلافاصله پاسخ خواهد داد.
 
چمران در ادامه با تاکید بر بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به مصوبات سازمان ملل و شورای امنیت تصریح کرد: اسرائیل تمام مصوبات سازمان ملل و شورای امنیت را طی این سال‌ها به تمسخر گرفته و وقعی بر آن نمی‌نهد و به هیچ قانونی پایبند نبوده و همچنان به کشتار مردم غزه ادامه می‌دهد؛ امیدواریم که همه دنیا هرچه زودتر شاهد از بین رفتن این ظلم آشکار باشد. 
 
توصیه رهبری در خصوص وحدت خطاب به همه ملت است
رئیس شورا در ادامه اظهاراتش با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص «وحدت کلمه» تأکید کرد: همه تلاش ما باید این باشد که بتوانیم وحدت خود را نه تنها در شورا و شهرداری بلکه در تمام کشور به اجرا بگذاریم. دشمن تا دندان مسلح تمام توان خود را برای آسیب به ما به کار می‌گیرد. توصیه‌های رهبری، توصیه‌های جدی و کلامی نیست که پشت گوش انداخته شود بلکه باید به دقت اجرا شود؛ اگر معتقد و مقید به ولایت فقیه هستیم باید آن را اجرایی و عملیاتی کنیم و خود جزو اولین کسانی باشیم که آن را اجرا کنیم و این نباشد که تصور کنیم این تنها وظیفه دیگران است. 
 
وی افزود: هر کلامی که رهبر انقلاب می‌گویند خطاب به همه ملت است و منظور از وحدت، همه مردم هستند یعنی همه باید در مسیر وحدت و محبت بوده و آن را جایگزین تنفر کنیم. یعنی به جای تنفرزایی، تنفر زدایی کنیم؛ با تنفر به جایی نمی‌رسیم؛ آن کسی که اعضای شورا را به تمسخر می‌گیرد، باید بداند که از قِبل شورا به جایی رسیده است و نمی‌تواند شورا را به تمسخر بگیرد. به همه توصیه می‌شود که جانب ادب و احترام را رعایت کنند، ما مخالف انتقاد نیستیم و باید مانند آینه، عیوب یکدیگر را نشان دهیم اما چنگ و دندان نشان دادن و تمسخر کردن هنر نیست. وگرنه همه در فضای مجازی هنرمند هستند. هنوز نتوانستیم در خصوص واگن‌ها اقدامات را به نتیجه برسانیم، کسی که انتقاد می‌کند اگر خیلی توانمند است به میدان بیاید و کار را انجام دهد.
 
از خط قرمز ادب و احترام عبور نکنیم
چمران با بیان اینکه تمسخر کردن کاری غیر اخلاقی و خلاف شرع است؛ اظهار داشت: همه ما در یک قایق نشسته‌ایم و اگر آسیبی به آن وارد شود همه آسیب می‌بینیم، نه تنها در شورا و شهرداری بلکه شرایط کشور به گونه‌ای است که وحدت و پشت هم بودن و مددکار هم بودن ضروری است، هر اندازه که تحصیلات عالیه داشته باشیم اما تا درس اول را نیاموخته باشیم؛ بی‌سوادیم. درس اول این است که بدانیم رعایت ادب و احترام واجب و ضروری است و باید تلاش کنیم که از خط قرمز ادب و احترام عبور نکنیم. 
 
وی در ادامه گفت: خداوند این توفیق را دهد که در درجه اول بندگان خوب و واقعی الهی و خدمتگزار مردم باشیم، افتخار ما در اینجا این است که خدمتگزار مردم هستیم؛ بارها گفته‌ایم که جاروکش شهر باشیم و به خدمت رسانی به مردم افتخار کنیم. اسرائیلی که در تاریخ خود چنین حمله‌ای را ندیده بود؛ حالا با حمله کشوری مواجه شده است که به تنهایی و بدون هیچ پشتوانه و حمایتی در مقابل آن‌ها ایستاد و موفق شد چرا که آن‌ها بندگان خدا هستند و امیدشان به خداوند است و اگر تیری پرتاب می‌شود تیر خداوند است و خداوند این توفیق را به ما داده است، بنابراین خداوند را شاکر باشیم نه در زبان بلکه به عمل و از جایگاه خود سوء استفاده نکنیم. از مسئول ذیربط هم درخواست می‌شود که به این موضوع رسیدگی شده و خاطی را بازخواست کند.
 
در مسیر خدمت به مردم دلسوزانه پیش برویم نه اداری 
چمران در خصوص حواشی پیش آمده درباره تحویل واگن‌های مترو نیز توضیح داد: ما تنها بر این موضوع تأکید داریم که باید به درد مردم برسیم، یعنی خدمت رسانی به مردم را نباید به تأخیر نیندازیم. برخی اقدامات باید به صورت عادی در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شود؛ اگر مسئله‌ای وجود دارد و مشکل نداشتن متخصص است، می‌توانند برای حل مسئله درخواست کمک کنند. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که تاخیر حتی یک روز هم، مردم را از امکان استفاده از واگن‌ها محروم می‌کند. اگر علت تأخیر در اجرای این امر از جانب شوراست اعلام کنند تا آن را رفع کنیم. در این خصوص باید دلسوزانه پیش رفت نه اداری. تلاش ما جلوگیری از اسراف و هزینه‌ کرد اضافی و مازاد است و اینکه در این باره زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نباید زمان را از دست بدهیم.
 
منبع/پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار