معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف همدان با بیان اینکه سال گذشته چهارمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف؛ چشمه همیشه جاری» در همدان برگزار شد و یک‌هزار و ۳۲۸ عنوان اثر به این جشنواره راه یافت، گفت: امسال نیز استقبال خوب بوده و ۳ هزار و ۲۴۷ مورد اثر در پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف چشمه همیشه جاری» دریافت شده است.
کد خبر: ۴۸۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 05 September 2017
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف همدان گفت: امسال ۳۶ وقف جدید در استان همدان به ثبت رسیده است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف؛ چشمه همیشه جاری» در همدان اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با نگاه جدیدی به مقوله وقف علاوه بر وظیفه عمران و آبادانی و حفظ و حراست از حوزه وقف، وظیفه دیگری را طبق نیازمندی روز در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره عکس و استفاده از ظرفیت هنرمندان در راستای ترویج فرهنگ وقف، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه تئاتر، فیلم کوتاه، داستان‌نویسی، عکس و سایر بخش های فرهنگی برای درگیرکردن هنرمندان نسبت به ایجاد کارهایی با مقوله وقف، اقدام کرده‌ است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف همدان با بیان اینکه سال گذشته چهارمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف؛ چشمه همیشه جاری» در همدان برگزار شد و یک‌هزار و ۳۲۸ عنوان اثر به این جشنواره راه یافت، گفت: امسال نیز استقبال خوب بوده و  ۳ هزار و ۲۴۷ مورد اثر در پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف چشمه همیشه جاری» دریافت شده است.

وی بابیان اینکه در مجموع ۳۸ اثر برگزیده انتخاب شده که در یک گالری در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، گفت: امسال در جشنواره ملی عکس ۳ نفر به عنوان نفر برتر و ۴ نفر شایسته تقدیر انتخاب شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف همدان زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره عکس را ۲۹ شهریورماه عنوان کذد و گفت: کتاب جشنواره به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ کنندگان مراسم اختتامیه قرار خواهد گرفت.

وی از ثبت ۳۶ وقف جدید طی امسال در همدان خبر داد و گفت: ۵ وقف در شهرستان ملایر، ۸ وقف در شهرستان همدان، ۵ وقف در شهرستان بهار، ۷ وقف در شهرستان نهاوند، ۴ وقف در شهرستان تویسرکان و ۷ وقف در شهرستان رزن ثبت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف همدان با اشاره به اینکه بیشتر این وقف‌ها در خصوص ساخت حسینیه، مسجد و روضه‌خوانی است، گفت: یک مرکز مشاوره وقف در استان همدان و یک مرکز در شهرستان همدان و یک مرکز نیز در ملایر و نهاوند راه‌اندازی شده تا وقف ها به سمت نیازهای جامعه سوق یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار