یادواره شهدای فصل بهار مریانج با سخنرانی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 14 June 2015

یادواره شهدای فصل بهار مریانج با سخنرانی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش فارس ، شهر مریانج را می‌توان تنها شهری در کشور دانست که یادواره شهدای خود را به صورت فصلی و منظم برگزار می‌کند.

یادواره شهدای فصل بهار مریانج در مسجد جامع این شهر برگزار شد تا مردم این شهر، بیعت دوباره خود را با آرمان‌های امام راحل و 40‌ شهید فصل بهار خود تجدید کنند.

این یادواره که مزین به نام دو سردار بزرگ اسلام، شهیدان فرجی و یکنآبادی از فرماندهان غیور هشت سال دفاع مقدس بود، همراه با سخنرانی فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان برگزار شد.

سردار محمدحسین رجبی در این یادواره ضمن تجلیل از برگزارکنندگان این مراسم گفت: برگزاری چنین یادواره‌ای به طور فصلی حاکی از آن است که مردم این شهر عهد ویژه‌ای با انقلاب دارند.

وی ادامه داد: من بارها رشادت‌های مردم این شهر را شنیده‌ام و افتخار می‌کنم که امروز به شهری قدم می‌گذارم که 163 شهید را تقدیم انقلاب کرده است و قریب به یک‌هزار و 500 ایثارگر دارد.

فرمانده سپاه کردستان افزود: شهر مریانج، شهر ایثار و مجاهدت است و مردم این شهر زحمات زیادی برای انقلاب و اسلام کشیده‌اند.

وی اظهار داشت: مریانج را باید الگوی دیگر شهرهای کشور در جنگ قرار داد، چراکه با جمعیت 7 هزار نفری‌ در طول دوران دفاع مقدس یک‌هزار و 500 ایثارگر داشته است و زنان آن نیز این شهر را به یکی از مراکز پشتیبانی رزمندگان تبدیل کرده بودند.

رجبی خاطرنشان کرد: منطقه کردستان در طول دفاع‌مقدس دچار درگیری‌های زیادی بود و افتخار ما این است که 38‌ شهید مریانج در کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار