رییس برنامه وبودجه استان همدان اظهارکرد: پروژه شایان سام تنها طرح حوزه جهاد کشاورزی است که با سرمایه گذاری 12.3 میلیون دلاری هلندی ها و با هدف تولید فراورده های گوشتی بهره برداری شد.
کد خبر: ۴۵۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 05 July 2017
رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اظهار کرد: 17 طرح با مشارکت سرمایه گذاران خارجی و همکاری پنج دستگاه اجرایی استان با مبلغ سرمایه گذاری 2 میلیارد و 176 میلیون دلار در همدان در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، اسکندر صیدایی گفت: این طرح ها مربوط به پنج دستگاه حوزه صنعت معدن تجارت، میراث فرهنگی، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و شرکت توزیع نیروی برق است.

وی بیان کرد: 6 طرح از 17 طرح به طور 100 درصد تکمیل شده و مابقی بین 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با ذکر اینکه هفت طرح صنعت و معدن با مشارکت سرمایه گذاران خارجی اجرایی می شود افزود: شرکت کیان کرد تولید کننده پارچه لایی لاستیک اتومبیل با سرمایه گذاری 20.8 میلیون دلاری سرمایه گذار مقیم آمریکا و استرالیا و شرکت شوکت تولیدکننده بخاری هوشمند کم مصرف گازی با همکاری استرالیا به طور کامل بهره برداری شد.

رییس برنامه و بودجه استان همدان اضافه کرد: فولاد ویان تولید کننده شمش فولاد سبک ساختمانی با مشارکت سرمایه گذاران آلمانی و با سرمایه گذاری مصوب هفت میلیون دلاری بهره برداری شد.

صیدایی توضیح داد: صنایع پتروشیمی هگمتانه تولید کننده پی وی سی با سرمایه گذاری سه میلیون دلاری آلمانی ها وبا 90درصد پیشرفت فیزیکی،بلوک های سبک گازی اتحادبین ا لمللی حواس سازه با سرمایه گذاری 5.6 میلیون دلاری عراقی ها وبا80 درصد پیشرفت فیزیکی و شرکت بین المللی الکترونیک رایان تولید کننده باتری صنعتی و لامپ ال ای دی با مشارکت کره جنوبی با 60 درصد پیشرفت در حال اجرا است.

وی شرکت محک سیلیس را یکی از مهمترین طرح های حوزه صنعت و معدن برشمرد و افزود: این طرح به منظور تولید فروسیلیکو آلومینیوم با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری قزاقستان و ایتالیا در حال اجرا بوده و 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس برنامه وبودجه استان همدان اظهارکرد: پروژه شایان سام تنها طرح حوزه جهاد کشاورزی است که با سرمایه گذاری 12.3 میلیون دلاری هلندی ها و با هدف تولید فراورده های گوشتی بهره برداری شد.

صیدایی افزود: حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز مورد توجه سرمایه گذاران خارجی بوده و هتل پنج ستاره کولاب با سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری کانادا و و مجتمع گردشگری پرشین یاقوت با 325 میلیون دلار سرمایه گذاری در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: آزاد راه همدان - کرمانشاه با سرمایه گذاری یک میلیارد و 104 میلیون دلاری سرمایه گذاران ایتالیایی اجرایی می شود.

وی گفت: 6طرح حوزه برق شامل نیروگاه های خورشیدی و پنل خورشیدی با مشارکت سرمایه گذاران دانمارک، ایرلند،ایتالیا،اتریش و آلمان در حال اجرا بوده که تاکنون 2 نیروگاه هفت مگاواتی بهره برداری شده است.

رییس برنامه و بودجه استان همدان توضیح داد: یکی از مولفه های توسعه اقتصادی دست یابی به رشد اقتصادی مثبت و پایدار است وسرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از متغیرهای اثرگذار برای دستیابی به این هدف است.

صیدایی افزود: جذب سرمایه گذار مستقیم خارجی می تواند از طریق اثرات مثبتی نظیر کسب دارایی، انتقال فناوری و تکنولوژی، گسترش اندازه بازار و فواید صادراتی، ایجاد صنایع فرعی، معرفی فرایندهای جدید، تقویت توان مدیریتی ، آموزش نیروی انسانی ودسترسی به بازارهای خارجی باعث تسریع در روند رشد و توسعه اقتصادی در کشورهای میزبان شود.

وی اضافه کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به واسط نارسایی و کافی نبودن منابع داخلی برای سرمایه گذاری، تمایل شدیدی به جذب سرمایه های خارجی پیدا کرده اند.

وی بیان کرد: در ایران نیز با توجه به اینکه حجم زیادی از سرمایه گذاری ها توسط دولت در قالب بودجه های عمرانی انجام می شود اما با توجه به رویکرد دولت نسبت به افزایش حضور بخش خصوصی در اقتصاد، اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و در کنار آن جذب سرمایه گذاران خارجی افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
باید دست مدیران استان که برای رشد و توسعه استان همدان زحمت میکشند ،بوسید
مسئولین استان همدان با هر سلیقه و حزبی بایستی در را پیشرفت استان اختلافات را کنار گذاشته تا شاهد روز افزون استان تاریخی همدان باشیم
به امید ایرانی سربلند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار