به گفته مدیر عامل بانک شهر از سال ۶۱ درآمدهای پایدار شهری بلاتکلیف مانده است.
کد خبر: ۴۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷ 07 June 2015
مدیر عامل بانک شهر بابیان اینکه از سال۶۱ درآمدهای پایدار شهری بلاتکلیف مانده،گفت: بانک شهر نه بعنوان یک بانک تجاری بلکه بعنوان بانکی که سهامدار آن مردم وشهرداری است به کمک مدیریت شهری آمده است.

به گزارش مهر، محمدحسین پور زرندی در مراسم افتتاحیه پروژه کارت بلیت الکترونیک و سامانه مدیریت ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان با بیان اینکه تامین و مدیریت مالی پروژه ها یکی از مشکلات عمده در شهرها است، اظهار داشت: امروزه همه شهرها نیازمند تامین منابع مالی و نیز رفع مشکل حمل و نقل عمومی، ترافیک و آلودگی هوای شهرها هستند.

وی با اعلام اینکه درحال حاضر جمعیت شهرنشینی در کشور ۷۰ درصد است، گفت: این آمار تا ۱۰ سال آینده به ۸۰ درصد خواهد رسید و بیشترین جمعیت شهرنشینی در کشورهای در حال توسعه است.

مدیر عامل بانک شهر بااشاره به اینکه یک شهروند در تمام عمر خود با مدیریت شهری سروکار دارد و این مدیریت نیازمند منابع مالی است، افزود: در کشورهای درحال توسعه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمدهای شهرداری پایدار است و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته این آمار به ۸۰ درصد می رسد.

پورزرندی با افزودن این مطلب که در کشورهای توسعه یافته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد درآمدها از سیستم بانکی و اوراق مشارکت تامین می شود، گفت: در کشور کمتر از یک درصد به پروژه های شهری کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک شهر ایجاد شد تا پل ارتباطی برای هوشمندسازی شهرها باشد، عنوان داشت: کمک در تامین منابع مالی یه منظور زندگی بهتر شهروندان از ماموریت های ایجاد این بانک بوده است.

مدیر عامل بانک شهر بانک شهر را موتور محرک برای تامین منایع مالی و هوشمندسازی شهری دانست و افزود: کارت شهروندی که امروز در همدان به عنوان کارت بلیت الکترونیک در ناوگان اتوبوسرانی رونمایی شده قادر به انجام ۱۶ خدمت هدفدار است و امروز در ابتدای این مسیر است.

پورزرندی با اشاره به اینکه در هنگام تاسیس بانک شهر ۸۰ درصد از منابع متعلق به شهرداری بود، گفت: درحال حاضر ۸۶ درصد منابع مردمی است که در توسعه شهرها استفاده می شود.

وی باییان اینکه از سال ۶۱ درآمدهای پایدار شهری بلاتکلیف مانده، افزود: بانک شهر نه به عنوان یک بانک تجاری بلکه به عنوان بانکی برای شهروندان که سهامدار آن مردم و شهرداری است به کمک  مدیریت شهری آمده است.

مدیر عامل بانک شهر ادامه داد: این حق همدان است که به عنوان یک کلان شهر تبدیل به یک شهر هوشمند شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار