۱۱۰۰ خانواده زندانی نیازمند همدانی تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند
کد خبر: ۴۳۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 07 June 2017
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان همدان گفت: 2 هزار و 670 خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند که هزار و 100 خانواده از این تعداد تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان در سطح استان است.

به گزارش ایسنا،مهدی فضلی، اظهار کرد: برای کمک‌رسانی به این قشر ادارات و نهادهای حمایتی شامل جمعیت هلال‌احمر، سازمان بهزیستی و به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و سایر مؤسسات خیریه مردمی بر اساس تفاهم‌نامه موجود یاریگر انجمن در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به این قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند.

وی مهمترین منابع درآمدی انجمن را بهره‌مندی از اعتبارات محدود دولتی، کمک‌های مردم نیکوکار، مؤسسات خیریه، نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی و درآمدها و عواید حاصل از فعالیت‌های اقتصادی خود عنوان کرد و افزود: کمک به تأمین معیشت خانواده‌های نیازمند زندانیان، مساعدت در امر بهبود وضع بهداشت و درمان، ترغیب و تشویق فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و حرفه‌ای زندان‌ها، زندانیان و خانواده‌های آنان و در نهایت کمک به اشتغال زندانیان و خانواده‌هایشان با ایجاد  فرصت‌های شغلی و معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی یا کمک مالی از جمله وظایف انجمن‌های حمایت زندانیان استان همدان است.

فضلی با اشاره به اینکه حمایت‌هایی که برای خانواده‌های زندانیان درنظر گرفته‌شده، به دو دسته خدمات مادی و معنوی تقسیم می‌شود، اعلام کرد: از جمله ارائه خدمات مادی می‌توان به توزیع سبد کالا، پرداخت مستمری نقدی، کمک‌هزینه بهداشتی و درمانی، تحصیلی، اجاره‌بهای مسکن، تعمیرات ساختمانی، جهیزیه نوعروسان، خرید وسایل ضروری منزل و حق انشعاب محل سکونت خانواده‌ها  اشاره کرد.

وی ادامه داد: خدمات معنوی را نیز توانمندسازی و خودکفا کردن خانواده‌ها، معاضدت‌های قضایی و حقوقی، ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، اجرای اردوهای فرهنگی تفریحی، تقدیر از دانش آموزان و دانشجویان ممتاز فرزندان زندانیان و جشن‌های مناسبتی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه پارسال رشد 71 درصدی در دریافت حمایت‌های مردمی در مقایسه با سال گذشته داشتیم، تأکید کرد: منابع مالی انجمن‌ها از 3 بخش تأمین می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان همدان خاطر نشان کرد: افراد بشردوست می‌توانند با ارسال کمک‌های نقدی خود به شماره‌حساب شماره 0101778876001 و 0108457529008 مر بوط به این انجمن اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار