مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان خواستار رایگان شدن هزینه درمانی جانبازان و خانواده‌های شهدا شد.
کد خبر: ۴۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 05 June 2015
 مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: تمامی هزینه‌های درمانی جانبازان و خانواده‌های شهدا باید 100 درصد رایگان باشد.

به گزارش ایسنا ، "مهرداد نادری فر" در کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان، اظهار کرد: قرارداد بنیاد شهید با بیمه ایران به صورت متمرکز و در تهران منعقد شده است، اما این پرداخت‌ها در استان با تاخیر و گاهی اوقات با خدشه به شخصیت خانواده‌های ایثارگران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در سال گذشته، افزود: سال گذشته ۳۵۰ یادواره شهیدان در سطح استان برگزار شد که با این رقم می‌توان گفت به طور میانگین روزانه یک یادواره برگزار شده است.

نادری فر با بیان این موضوع که سال گذشته افزون بر ۳۰ هزار همدانی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کرده اند، ادامه داد: همچنین ده‌ها هزار سرکشی و تماس تلفنی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران با حضور مدیران استانی و شهرستانی صورت گرفته است.

وی ساماندهی گلزار شهدا در شهرستان‌های استان را از اقدامات دیگر عنوان کرد و گفت: غبار روبی از مزارهای شهدا با حضور مردم در مناسبت‌های مختلف انجام شد و نمایشگاه‌های متعددی نیز از آثار شهدا برگزار شد.

نادری فر کمیته ترویج ایثار و شهادت را با ۵۲ برنامه تعریف شده، زیر نظر کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان دانست و گفت: این کمیته در استان در حال فعالیت بوده و موظف است هر سه ماه یک‌بار گزارش عملکرد خود را ارائه دهد.


مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به همکاری دستگاه‌های مرتبط همچون نیروی انتظامی، سپاه انصارالحسین (ع)، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، شهرداری و سایر ارگان‌ها، تصریح کرد: این ارگان‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند اعزام راهیان نور، انتشار کتاب و فعالیت‌های فرهنگی، ثبت و ضبط خاطرات شهدا، آذین بندی شهر و سایر مصادیق با استانداری همکاری داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه از سوی استانداری همدان به منظور ساخت اردوگاه مخصوص زائران همدانی در خرمشهر اختصاص داده شد.

نادری فر با اشاره به وجود جانبازان بالای ۷۰ درصد که نیازمند آب درمانی هستند، گفت: لازم است سانسی اختصاصی در استخرها با حضور متخصصان آب  درمانی برای این جانبازان در نظر گرفته شود.

وی در پایان خواستار ساخت المان‌های شهری از قبیل میادین و خیابان های همدان مزین به نام شهدای خلبان شد و گفت: به منظور مرمت و بازسازی بیت آیت الله مدنی نیز مبلغ 150 میلیون تومان در نظر گرفته شود.

58 هزار نفر از مشمولان بیمه خدمات درمانی از سوی بنیاد شهید بیمه‌اند

معاون فنی و خسارت بیمه ایران استان همدان نیز در این کمیته گفت: ۵۸ هزار نفر از مشمولان بیمه خدمات درمانی از سوی بنیاد در استان همدان، بیمه هستند.

"محمود طاهری" افزود: از زمان انعقاد قرارداد در سال گذشته تاکنون ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار توان خسارت از سوی بیمه پرداخت شده که ضریب خسارت آن بالای ۸۰ درصد است.

وی تاکید کرد: صدور کارت بیمه هوشمند اقدامی مناسب به منظور تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان از سوی بنیاد شهید است که در حال حاضر در مرحله طراحی قرار دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار