تذهیب و نگارگری قرآن خوشنویسی‌شده به دستان هنرمند خوشنویس همدانی با حضور معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد.
کد خبر: ۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸ 10 February 2015
تذهیب و نگارگری قرآن خوشنویسی‌شده به دستان هنرمند خوشنویس همدانی با حضور معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد.

به گزارش فارس با حضور معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آیین تذهیب و نگارگری قرآن مجید خوشنویسی‌شده به دست هنرمند همدانی توسط استاد هادی پرزاد هنرمند تذهیب‌کار آغاز شد.

خوشنویس همدانی قرآن کریم در این آیین با بیان اینکه این قرآن با دو نوع خوشنویسی در یک کتاب خطاطی شده، اظهار کرد: نوشتن این قرآن به مدت هشت سال از آذر ماه سال 78 آغاز و تا آذر سال 85 ادامه یافت.

سیدجعفر سجادی‌اسدآبادی افزود: خط شکسته این قرآن ابداع خودم بوده و در کنار آن همان آیه به خط نستعلیق نیز برای قرائت آسوده‌تر نگاشته شده است.

وی با تأکید بر اینکه ابعاد هر یک از صفحات این قرآن 45 در 60 سانتیمتر است و دو قرآن خطاطی شده در یک کتاب به حساب می‌آید، تصریح کرد: این قرآن در 605 صفحه خوشنویسی شده و در هر صفحه به آیه ختم شده است.

این خوشنویس همدانی ادامه داد: این قرآن دارای اعراب سرخ بوده و جنبه‌های خوانایی و تنویر بصر در نگارش آیات به صورت نستعلیق رعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه دو نسخه از این قرآن تهیه می‌شود که یکی در همدان و دیگری در موزه بیت‌الله‌الحرام نگهداری خواهد شد، تصریح کرد: قرآن دیگری در 15 صفحه در حال تحریر است که آن را در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر خوشنویسی قرآن با رسم‌الخط ایرانی در برنامه خود گنجانده‌ام.

سجادی‌اسدآبادی تأکید کرد: نگارگری این قرآن توسط استاد هادی پرزاد آغاز شده که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار