استاد آذر به عدم خلاقیت در این عرصه از سوی هنرمندان اشاره کرد و افزود: هنرمندان بیشتر درگیر ارتزاق زندگی خود بوده و خلاقیتی از خود نشان نمی‌دهند که امید است این وضعیت در آینده بهتر شود.
کد خبر: ۳۹۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 12 March 2017
یک پیشکسوت در عرصه آواز با بیان اینکه استقبال همدانی‌ها از کنسرت‌‎های گروه‌های داخل استان کمرنگ است، گفت: وضعیت موسیقی شهرستان همدان به نسبت شهرستان‌های استان بهتر است اما همشهریان از کنسرت‌های گروه‌های داخل استان استقبال کمتری می‌کنند در حالیکه هنرمندان با تجربه و دارای دانش در همدان زیاد هستند.

به گزارش تابناک همدان به نقل ازایسنا؛ عباس آذر اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان هنرمندان زیادی در عرصه موسیقی فعالیت کرده و به تدریس مشغول هستند بنابراین می‌طلبد متولیان فرهنگی با ارائه تسهیلات برای ایجاد آموزشگاه‌ها به هنرمندان و این هنر کمک کنند.

وی توجه زیاد مردم به موسیقی را عامل کیفیت بخشیدن به این عرصه دانست و عنوان کرد: تولید موسیقی‌های خوب دچار رکود شده است در حالیکه اگر موسیقی‌های با کیفیت ارائه شود به طبع استقبال مطلوبی صورت می‌گیرد.

ضعف خلاقیت در بین هنرمندان عرصه موسیقی

آذر به عدم خلاقیت در این عرصه از سوی هنرمندان اشاره کرد و افزود: هنرمندان بیشتر درگیر ارتزاق زندگی خود بوده و خلاقیتی از خود نشان نمی‌دهند که امید است این وضعیت در آینده بهتر شود.

وی با بیان اینکه حدود 12 آموزشگاه موسیقی در همدان دایر است، ادامه داد: متأسفانه مشکلاتی مثل استیجاری بودن مکان آموزشگاه‌ها هنرمندان را درگیر کرده که امید است با حمایت مسئولان امر در راستای کمک به این عرصه تسهیلاتی ارائه شود.

موسیقی زیر زمینی نداریم

آذر از نبود موسیقی زیرزمینی سخن گفت و با بیان اینکه موسیقی زیرزمینی مربوط به دهه 60 بوده و دیگر چنین موسیقی وجود ندارد، تصریح کرد: متأسفانه صدا و سیما و رادیو اقدام به پخش سبک و بی‌کیفیت‌ترین موسیقی‌ها می‌کند.

وی درباره جشنواره فجر عنوان کرد: جشنواره فجر به صورت منظم سالیانه در تهران برگزار شده و از تمام کشور گروه‌های نمایشی در این جشنواره شرکت می‌کنند و گاهی از همدان نیز گروه‌هایی راه یافته‌اند همچنین در همدان هم جشنواره درون‌استانی برگزار می‌شود.

آذر با تأکید بر اینکه از هنرجویان همدانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند استقبال نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید استقبال بیشتری از این جریان فرهنگی صورت گیرد.

گفتنی است؛ عباس آذر از ۲۸ سال پیش فعالیت آواز را آغاز کرده و شاگرد اساتیدی نامداری همچون استاد شجریان، استاد صدیف، رضوی‌سروستانی، تعریف، نوربخش، مهروز و ابلقی بود. وی از ۱۵سال گذشته به‌عنوان مربی و مدرس آواز مشغول آموزش این هنر به جوانان و علاقمندان است از همین رو می‌توان آذر را مسلط به شیوه‌های مختلف آواز دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار