رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: همچنین باهدف ایجاد اشتغال در روستاهایی که استعداد دارند و علاقه‌مند به یادگیری حرفه‌های صنایع‌دستی هستند قصد داریم که ۱۴ رشته مختلف صنایع‌دستی را به‌صورت رایگان به آنها آموزش دهیم و تاکنون در سه روستای شهرستان رشته‌هایی مانند نقاشی روی سفال، نقطه زنی روی سفال و گلیم‌بافی را آموزش داده‌ایم.
کد خبر: ۳۹۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 07 March 2017
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: با توجه به جایگاه فرهنگی و اجتماعی و نقش مهم صنایع ‌دستی در ایجاد اشتغال خانه صنایع ‌دستی در نهاوند راه‌اندازی شد.

به گزارش تسنیم؛ محسن جانجان اظهار داشت:صنایع دستی شهرستان نهاوند جایگاه ویژه‌ای در استان همدان دارد و اگر بتوانیم صنایع دستی را با توجه به قدمت و پیشینه تاریخی شهرستان نهاوند رشد و توسعه دهیم قطعا نقش موثری در اشتغال‌زایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش صنایع ‌دستی بحث آموزش حرفه‌های مختلف صنایع دستی و بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی صنایع‌ دستی است و در همین راستا خانه صنایع دستی را در شهرستان نهاوند احداث کردیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند افزود: در شهرستان نهاوند صنعت‌گرانی داریم که علاقه‌مند به یادگیری حرفه‌های مختلف صنایع‌دستی هستند و با توجه به این‌که صنایع‌ دستی مانند گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و غیره به عنوان یک برند برای شهرستان هستند ما در خانه صنایع‌دستی به متقاضیان یادگیری حرفه‌های مختلف صنایع ‌دستی به صورت رایگان آموزش می‌دهیم.

وی عنوان کرد: بعد از آموزش به افراد از آنها آزمون گرفته می‌شود و در صورتی که مهارت آنها مورد تأیید ما باشد کارت شناسایی و مجوز فعالیت برای آنها صادر می‌شود و قطعا این افراد برای ورود به بازار کار نیاز به تسهیلات دارند که ما تسهیلاتی نیز در قالب صنایع دستی به متقاضیان پرداخت می‌کنیم تا آنها بتوانند در منازل یا کارگاه‌ها به هر شکلی که می‌توانند ایجاد اشتغال کنند و به کار مشغول شوند.

خانجان بیان کرد: با توجه به این‌که امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است برای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری و تحقق این مهم، ایجاد اشتغال از طریق برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع دستی، آموزش برای بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی و بحث بازارگانی با دعوت از اساتید کشوری در خانه صنایع دستی شهرستان نهاوند را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر  بحث بازرگانی یکی از دغدغه‌های مهم در بخش صنایع دستی برای صنعت‌گران و هنرمندان  شهرستان است که با دعوت از اساتید کشوری سعی داریم با آموزش‌های لازم در این زمینه توسط اساتید این مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان شهرستان نهاوند را حل کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند افزود: همچنین با هدف‌ ایجاد اشتغال در روستاهایی که استعداد دارند و علاقه‌مند به یادگیری حرفه‌های صنایع دستی هستند قصد داریم که14 رشته مختلف صنایع دستی را به صورت رایگان به آنها آموزش دهیم و تا‌کنون در سه روستای شهرستان رشته‌هایی مانند نقاشی روی سفال، نقطه زنی روی سفال و گلیم بافی را آموزش داده‌ایم.

وی عنوان کرد: بعد از آموزش به روستائیانی که متقاضی ایجاد اشتغال در قالب صنایع دستی هستند در بخش اقتصاد خانوار و کارگاه‌های زود بازده تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت می‌کنیم زیرا  آموزش و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به آن‌ها قطعا در بحث اشتغال‌زایی موثر خواهد بود.

خانجان بیان کرد: افتتاح خانه صنایع دستی در نهاوند باعث ایجاد روحیه تعامل و مشارکت هر چه بیشتر در بین هنرمندان می‌شود و هنرمندان می‌توانند در کنار هم نقش موثری در ارتقای صنایع دستی داشته باشند.

وی با اشاره به پیشرفت شهرستان نهاوند در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی تاکید کرد: با بازدید از خانه صنایع دستی توسط مردم کسانی که به صنایع دستی علاقمند هستند با روش‌های تولید صنایع دستی آشنا شده و می‌توانند در صورت تمایل آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند تصریح کرد: کسانی می‌توانند در رشته‌های صنایع دستی ثبت‌نام کنند که عضو خانه صنایع‌دستی شهرستان شوند و از آموزش در رشته‌های مختلف مانند مروارید‌بافی، سراجی چرم، رودوزی‌های سنتی، ساخت سازه‌های سنتی، نقاشی زیرلعابی، نقاشی رو سفال، گره‌زنی، قلم‌زنی روی مس، گلیم بافی، تراش سنگ‌های قیمتی و غیره به صورت رایگان بهره‌مند شوند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار