رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از بودجه آموزش‌عالی در بودجه 96 گفت: برای محقق شدن اهداف حوزه دانشگاهی باید بسترهای لازم فراهم کرد که نیازمند سرمایه‌گذاری است.
کد خبر: ۳۵۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 31 December 2016
به گزارش تابناک : حبیب‌اله دهمرده درباره وضعیت آموزش عالی در بودجه سال آتی اظهار کرد: رشد بودجه کل کشور نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد است و رشد بودجه آموزش‌عالی 3 درصد است که در کل خوب نیست لذا با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی پرسودترین بخش سرمایه‌گذاری است، انتظار می‌رود ‌دولت این بخش را پررنگ‌تر و قوی‌تر ببیند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر کمیسیون آموزش ‌مجلس در این زمینه بحث کرده و در برخی موارد احکامی را پیشنهاد داده است و امیدواریم در کمیسیون تلفیق رای آورده و به صحن علنی بیاید تا از آن دفاع کنیم ولی اصل مطلب این است که آنچه از دولت در بخش بودجه آموزش‌عالی انتظار می‌رفت، با این لایحه کنونی قابل قبول نیست و توقع داشتیم سهم آموزش‌عالی را به صورتی که شأن و منزلت آن است، لحاظ کنند.

دهمرده تصریح کرد: در اهمیت مباحثی همچون کارآفرینی، درآمدی از نوآوری‌های علمی و نخبگان حرف‌های زیادی زده می‌شود اما حرف و عمل مسئولان هم‌خوانی و هم‌سویی ندارد زیرا عملیاتی کردن این پیشنهادها و ایده‌ها ساز و کار خود را می‌خواهد. بنابراین برای محقق شدن اهداف حوزه دانشگاهی از دانشجو و اساتید باید بسترهای لازم و امکانات متناسب را فراهم کرد اما این اتفاق در بودجه 96 نیفتاده است.

رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پیشنهادهای کمیسیون آموزش مجلس برای بودجه آموزش‌عالی گفت: کمیسیون آموزش درباره استفاده از برخی منابع صحبت‌هایی کرده و پیشنهادهایی را داده است اما باید منابع در آمدی مشخص شود تا بتوان برای بهتر شدن بودجه آموزش عالی از آن بهره گرفت.




منبع : ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار