عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اصحاب رسانه باید با توجه به عمق مسائل متوجه بحث‌های ظاهری و عمقی مسوولان باشند گفت: در سال 82 قانون منع فروش اراضی را داریم که نقض آن قوانین مجازات‌هایی را شامل می‌شود چراکه این اراضی فاقد کاربری مسکونی است و هیچ گونه انشعاب به این املاک امکان ندارد.
کد خبر: ۳۴۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 11 December 2016
عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: امروز برخي مسوولان و مدیران ما نگاه مقطعی در حل مشکلات مردم را به کار ریشه‌ای برای حل مشکلات ترجیح می‌دهند چراکه هیچ وقت شاهد این نبودیم مشکلات به صورت اساسی حل شود.

به گزارش فارس؛ نرگس نورالله‌زاده درجمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شورای دوره چهارم ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها بوده است اظهار کرد: شورای شهر معتقد است که یکی از ارکان اساسی و اصلی توسعه و پیشرفت، مشارکت و تعامل با اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به اینکه آگاهسازی و شفاف سازی مسائل مختلف مدیریت شهری یکی از وظایف مردم درجامعه است افزود: متاسفانه چند شب گذشته در سخنرانی یکی از نمایندگان استان در صدا و سیمای همدان متاسفانه نگاه‌ها برای حل مشکلات مردم مقطعی بوده و به دنبال حل ریشه‌ای مسائل نیستیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اصحاب رسانه باید با توجه به عمق مسائل متوجه بحث‌های ظاهری و عمقی مسوولان باشند گفت: در سال 82 قانون منع فروش اراضی را داریم که نقض آن قوانین مجازات‌هایی را شامل می‌شود چراکه این اراضی فاقد کاربری مسکونی است و هیچ گونه انشعاب به این املاک امکان ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه این فرد صریحا در سخنرانی خود گفته است که باید به این املاک انشعاب داده شود در حالی که این کار نقض قانون و کاری عوام فریبانه است.

نورالله‌زاده با بیان اینکه نگاه‌های مدیریتی متاسفانه مقطعی و کوتاه مدت است خاطرنشان کرد: قالب قوانین مرتبط با قوانین شهری بسیار قدیمی است که شورای شهر بر آن بود که خیلی از این قوانین را اصلاح کند اما تاکنون پیگیری‌ها و مکاتبات ما راه به جایی نبرده است.

وی اضافه کرد: تنها مفسر این قانون مجلس شورای اسلامی است که پس از گذشت 9 ماه از انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست اصلاح این قانون توسط شورای شهر انجام شد ولی تا امروز متاسفانه هیچ پاسخی برای ما ارسال نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: امروز برخی مسوولان و مدیران ما نگاه مقطعی را در حل مشکلات مردم به کار ریشه‌ای برای حل مشکلات ترجیح می‌دهند چراکه هیچ وقت شاهد این نبودیم که مشکلات به صورت اساسی حل شود.

وی با اشاره به یکی از مصوبات شورا که به تصویب رسید و توانست اثرگذار باشد اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت مشارکت مردم و نقطه‌نظرات آنها می‌تواند در تعیین موفقیت آن جامعه نقش مهمی داشته باشد.

نورالله‌زاده با اشاره به مزایای حضور ومشارکت در جامعه تاکید کرد: این مزایا شامل افزایش حس تعلق خاطر، ایجاد همبستگی اجتماعی، محکم شدن روابط اجتماعی و پیوستگی و پررنگ شدن حضور مردم می‌شود.

وی بیان کرد: در مدیریت شهری همدان یک طرح مشارکتی به نام شورای اجتماعی محلات در حال اجراست که امیدواریم با اجرای این طرح مشکلات محلات مختلف حل شود چراکه با این اقدام مستقیم این شورا با مسوولان تبادل نظر می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مزایای شورای محلات یادآور شد: این شورا ترکیبی از اقشار مختلف مردم 11 تا 17 نفر عضو دارد که همه گروه‌ها و اقشار مردمی که در این جمع حضور دارند می توانند نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش این طرح عدم تبیین مزایای این طرح است اظهار کرد: در شهرسازی اسلامی ـ ایرانی داشتن هویت محلی می‌تواند موجب زنده کردن اصول قدیم و داشتن حسن تعلق به یکدیگر شود چراکه امروز یکی از معضلات اجتماعی از بین رفتن هویت محلات قدیمی است.

نورالله‌زاده با بیان اینکه باید در مدیریت شهری تفکر «پیشگیری بهتر از درمان» شکل بگیرد گفت: باید همه مسوولان فضایی در جامعه ایجاد کنند که مردم بصیر باشند و بتوانند حق و حقیقت را در جامعه تشخیص دهند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار