61 درصد دوستی‌های خیابانی به طلاق منجر می‌شود
بر اساس آمارهای موجود 80 درصد زندانیان حاضر در 4 زندان البرز برای دیگر استان‌ها هستند و انتقال مددجویان به البرز موجب افزایش آسیب‌های شدید اجتماعی شده است.
کد خبر: ۳۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 11 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: نخستین مرکز پیشگیری از طلاق استان البرز ظهر امروز با حضور مدیران استانی و نمایندگان مجلس در شهرستان کرج راه‌اندازی شد.
در بخشی این مراسم افروز بهرامی طی سخنانی اظهار داشت: وجود زندان‌های بزرگ در استان البرز و نگهداری زندانیان دیگر استان‌ها در البرز موجب شد که آسیب‌های اجتماعی بسیاری به منطقه تحمیل شود.
وی افزود: بر اساس آمارهای موجود 80 درصد زندانیان حاضر در استان البرز برای دیگر استان‌ها هستند و انتقال مددجویان به البرز موجب حضور خانواده‌های آنها در این منطقه شده و به دنبال آن شاهد افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی و به آسیب‌های شدید اجتماعی هستیم.
این مسئول بخش دیگری از مشکلات البرز را ناشی از افزایش مهاجرت و همچنین سرریز مشکلات تهران به استان البرز دانست و گفت: شرایط موجود منجر به افزایش اعتیاد، طلاق، خشونت‌ و دیگر آسیب‌ها شده است.
بهرامی بیان داشت: هم اکنون از نظر میزان طلاق در البرز، این استان در بین 3 استان نخست کشور قرار دارد که باید مدیریت جدی برای کنترل آسیب‌های فوق داشته باشیم.
وی ادامه داد: طی 3 سال اخیر در مجموع بیش از 12600 پرونده طلاق در مراجع قضایی استان رسیدگی شده است.
مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده در سال 90 بیشترین دلیل طلاق در البرز عدم رضایت جنسی، دخالت خانواده‌ها و عدم تفاهم بود.
بهرامی تصریح کرد: در سال 91 اعتیاد یکی از زوجین، خیانت، ضرب و جرح، عدم رضایت جنسی و عدم تفاهم، در سال 92 خیانت، عدم رضایت جنسی و تفاهم نداشتن زوجین و در سال 93 مشکلات اقتصادی و درآمد ناکافی، خیانت و اعتیاد بیشترین عوامل طلاق در استان البرز را تشکیل می‌داد.
وی افزود: این علت‌ها یک حرف و پیام برای ما دارد و این است که در بنیاد خانواده ما تغییرات ناگواری در حال رخ دادن است و اگر امروز برای رفع این مشکلات تلاش نکنیم، در آینده نزدیک با مشکلات جبران‌ناپذیری روبه‌رو خواهیم شد.
مدیرکل اداره بهزیستی استان البرز ادامه داد: همچنین با بررسی پرونده‌های طلاق در 3 سال اخیر به این نتیجه می‌رسیم که 24 درصد پرونده‌ها زوج بیکار بوده، 42 درصد فاقد فرزند و  47 سایر مشکلات مطرح بوده است.
بهرامی اعلام کرد: 61 درصد ازدواج‌های منجر به طلاق سابقه دوستی پیش ازدواج داشتند و علت ازدواج نیز همین دوستی‌ها بوده است.
لازم به توضیح است، مرکز پیشگیری از طلاق که تحت عنوان مرکز مداخله در خانواده استان البرز امروز راه‌اندازی شد، یکصد و نود و سومین مرکز کشوری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار