شهردار همدان از المان میدان شهدای مریانج که با بهره‌گیری از معماری اسلامی و معماری کلاسیک ساخته شده؛ رونمایی کرد.
کد خبر: ۳۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 11 May 2015
المان میدان شهدای مریانج که با بهره‌گیری از معماری اسلامی و معماری کلاسیک ساخته شده؛ به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش فارس؛ المان میدان شهدای مریانج که با بهره‌گیری از معماری اسلامی و کلاسیک ساخته شده بود به بهره‌برداری رسید.

شهردار مریانج در این مراسم اظهار کرد: شهر مریانج بیشترین شهید به نسبت جمعیت در بین شهرهای کل کشور را دارد. 

محسن علیزاده با بیان اینکه با نظر مساعد اعضای شورای شهر عملیات بازسازی میدان شهدا مریانج کلید خورد، ادامه داد: در سال 93 این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های عمرانی آغاز شد که مراحل ساخت و تکمیل آن بعد از 120 روز کار مداوم به بهره‌برداری رسید.

وی بودجه این پروژه را یکصد میلیون ریال عنوان کرد و گفت: اینمیدان دارای 706 متر مربع مساحت، 6 متر ارتفاع و یک متر اختلاف سطح، در محل ورودی شهر مریانج با طراحی ویژه اجرا شده است.

شهردار مریانج تصریح کرد: در اجرای این میدان از بهترین مجریان و مصالح برای کیفیت و دوام پروژه استفاده شده تا با ظرافت و دقت هر چه تمام‎تر به اتمام برسد.

وی این میدان را جزئی از طرح یکپارچه میدان تا گلزار شهدامعرفی کرد و افزود: در این طراحی تصویری انتزاعی از مقام معظم رهبری و امام(ره) در وسط میدان اجرا شده که از هر طرف یک تصویر قابل مشاهده است و با گردش به دور میدان از هر جهت، تصاویر متمایز قابل مشاهده خواهد بود.

فرماندار همدان نیز طرح این میدان را بی‌نظیر عنوان کرد و اظهار داشت: چنین طرحی کمتر در این فضاها ساخته می‌شود.

علی تعالی ادامه داد: این المان زیبا ترکیبی از عمران و مفاهیم ارزشی است که خیلی زیبا و ظریف توانسته در کنار به هم اجرا درآید.وی مریانج را شهری در حال توسعه خواند و افزود: این شهر از چند سال گذشته به سرعت در حال پیشرفت است.

فرماندار همدان تصریح کرد: مریانج در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به یک قطب بزرگ در استان تبدیل شود و مردم این شهر نیز با تعاملی که در شورا و شهرداری وجود دارد از خدمات بی‌بهره نخواهند ماند.

امام جمعه مریانج نیز این شهر را درآمیخته با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: مریانج سابقه‌ای طولانی در دفاع از اسلام و ولایت فقیه دارد و برای این امر شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

مصطفی رستمی با تقدیر از زحمات مسئولان مریانج گفت: شهر مریانج از وجود شهردار و شورای اسلامی دلسوزی بهره می‌برد که برای خدمت‌رسانی به مردم زحمات زیادی را متقبل می‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار